4 årig med diarre og opkastninger.
Fra : Martinix DK

Dato : 03-04-03 14:43

Hej

Vores søn på snart 5 år ( om 2 dage faktisk) har virkelig tynd diarre og i
dag kastede han op i børnehaven efter at ha' været der i 4-5 timer. Jeg ved
at lægen nok vil sige at det er en virus eller omgangssyge og at det går
over. jeg er hellere ikke så bekymret endnu da han faktisk er sig selv, dog
kan han selvfølgelig ikke forstå hvorfor han ikke må få al slags mad som han
vil have og mener ikke at hans mave er irriteret. nå men det var egentlig
ikke det jeg ville spørge om. Nej sagen er den at han bliver 5 år på lørdag
(om 2 dage) og jeg er nu i tvivl om vi skal afholde fødselsdag. han får 5
venner fra børnehaven på besøg og vi vil jo ikke have at de bliver smittet.
de ringede jo netop også fra børnehaven for at få ham væk så han ikke
smittede, men hvad mener I? Skal vi afholde fødselsdagen eller skal vi vente
til han er helt fri for diarre... det plejer at vare 4-5 dage hvis det er
omgangssyge.

hilsen kara

Fra : Jens og Sanne

Dato : 03-04-03 15:10

hej
jeg synes i skal vente til han er helt frisk, så får han også mest ud af det
og i skal endelig passe på at han ikke kommer i væskemangel.
jeg har selv været indlagt i 5 dage med min datter, som godt nok var 2 år
pga, diarrë og opkast så hun blev helt udtørret.
held og lykke og god bedring.

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-03 12:38

"Martinix DK" <martinko@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

| Jeg ved at lægen nok vil sige at det er en virus eller omgangssyge og at
det går
| over.

Hvad med at spørge lægen i stedet for at tro hvad han siger? Han/hun vil
også kunne sige om det smitter eller ej.

VH jakob