Hvilket chipsæt?
Fra : TH

Dato : 03-04-03 14:21

`Hej,

Jeg skal have ny server. Jeg har rodet diverse HCL's igennem og googlet
lidt, men synes ikke rigtigt at finde klare svar...

Det bliver nok en Pentium4 3GHz som skal køre med den nyeste kerne
(Distribution endnu ikke 100% fastlagt, men bliver nok enten MD eller
Gentoo).

Så til spørgsmålet. Skal jeg går efter Intel chipsæt eller SIS chipsæt for
at undgå problemer?

(Jeg er opmærksom på at det kan være svært at få svar i denne gruppe på et
HW sprgsmål, men tipper alligevel at chancen for at finde en svar er større
herinde end i en decideret HW gruppe)

--
TH
Pffmppppmppffpmmpp fmpmfpmpp mpmppfmfm

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-04-03 14:42

"TH" <th@cogito.greatdanedk> writes:

> Så til spørgsmålet. Skal jeg går efter Intel chipsæt eller SIS chipsæt for
> at undgå problemer?

Jeg køre gentoo med et SIS chipset. Det har jeg ingen problemer
haft med.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : TH

Dato : 03-04-03 15:26

Hej,

> Jeg køre gentoo med et SIS chipset. Det har jeg ingen problemer
> haft med.

Også de nye som understøtter FSB 533 og processor>3GHz?

--
TH

Fra : Martin Schultz

Dato : 03-04-03 17:47

"TH" <th@cogito.greatdanedk> writes:

> Hej,

> Også de nye som understøtter FSB 533 og processor>3GHz?

Nej desværre dem har jeg ikke prøvet.

Martin

Fra : Kent Friis

Dato : 03-04-03 16:47

Den Thu, 3 Apr 2003 15:20:42 +0200 skrev TH:
> [...]
>Gentoo).
>
>Så til spørgsmålet. Skal jeg går efter Intel chipsæt eller SIS chipsæt for

Mig bekendt er der generelt ikke problemer med Intel chipsæt, hvorimod
SIS forekommer mig ikke at være en linux-venlig producent.

Personligt ville jeg vælge Intel chipsættet (hvis det skulle være en
Intel CPU).

Mvh
Kent
--
Indlæringskurven til Linux er stejl, til tider lodret... Men for katten
hvor er udsigten på toppen dog fantastisk

Fra : TH

Dato : 03-04-03 18:26

Hej,

> [...]
> SIS forekommer mig ikke at være en linux-venlig producent.
>
> Personligt ville jeg vælge Intel chipsættet (hvis det skulle være en

Glimrende...det bekræfter min egen mistanke.
Takker,

--
TH