hjælp med joining af tabeller i sql statem~
Fra : ct

Dato : 03-04-03 12:12

hejsa,

jeg har forsøgt ;

SELECT FIRMA, PRODUKTNAVN, VERSION, ANTALLICENSER, KODE1, KODE2, COMPUTER
FROM SN_NY, SN_NY_COMPUTER
WHERE SN_NY.IDCOMP = SN_NY_COMPUTER.IDCOMP

og

SELECT FIRMA, PRODUKTNAVN, VERSION, ANTALLICENSER, KODE1, KODE2, COMPUTER
FROM SN_NY INNER JOIN SN_NY_COMPUTER
ON SN_NY.IDCOMP = SN_NY_COMPUTER.IDCOMP

uden held. Jeg får en mismatch fejl. felterne firma, produktnavn, version,
antallicenser, kode1 og kode2 er fra tabellen sn_ny, og feltet computer er
fra tabellen sn_ny_computer. Begge tabellerne har feltet idcomp med samme
værdier.

Hvad gør jeg galt ?????
Og på forhånd tak for hjælpen...

Claus
X-postet i dk.edb.database.ms-access,
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp, FUT til dk.edb.database.ms-access

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-04-03 12:24

ct skrev:

> [...]
>
> SELECT FIRMA, PRODUKTNAVN, VERSION, ANTALLICENSER, KODE1,
> KODE2, COMPUTER FROM SN_NY INNER JOIN SN_NY_COMPUTER

Begge forespørgsler er syntaktisk korrekte.

> Jeg får en mismatch fejl.

Så er det fordi datatyperne på IDCOMP i de to tabeller ikke passer
sammen.

Hvis det fx er tekst i den ene tabel og heltal i den anden vil du
få en fejl. De to datatyper behøver ikke at være præcis ens - de
skal bare være af typer der umiddelbart kan omsættes til hinanden.

> FUT til dk.edb.database.ms-access

Du glemte at sætte den. Vi tager den herfra.

Krydspostet til 2 grupper, opfølgning (FUT)[1] er sat til: <news:dk.edb.database.ms-access>
Svar på dette indlæg henvises til nævnte gruppe og kan kun ses der
1) <http://www.usenet.dk/ord/lokal.html#fut>
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)