Filename fra en TOpendialog.
Fra : Spookie Power

Dato : 03-04-03 10:54

Jeg har en TOpenDialog hvis property Filename, returnere
hele stien i en string. Jeg har kun brug for selve navnet
på filen og ikke hele stien. Min ide var at bruge Pos og
så med den finde tegnet "/" hvorefter navnet på filen så ville
stå. Men Pos tager det første tegn den finder, så derfor kan jeg
ikke bruge den til at udtrække filenavnet. Nogle som har en idee ?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-04-03 11:19

ExtractFileName funktionen.

Fra : Spookie Power

Dato : 03-04-03 11:32

Uffe Kousgaard <uffe@routeware.dk> skrev:
>ExtractFileName funktionen.

Det er jo næsten for nemt :) Takker.

Fra : Paul S. Sørensen

Dato : 06-04-03 10:14

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> skrev i en meddelelse
> ExtractFileName funktionen.

Ved lejlighed, vil gerne spørge Uffe:
hvad så hvis der skal bruges filnavn uden extention (.exe)??
jeg har arbejdet med lidt på det her og kom frem til funktioner midstr og
leftstr,
men er der ikke en smartere måde at gøre det på???

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 06-04-03 12:26

"Paul S. Sørensen" <pss@radiohorsens.dk> wrote in message

> Ved lejlighed, vil gerne spørge Uffe:
> hvad så hvis der skal bruges filnavn uden extention (.exe)??

Jeg mener, at funktionen er fleksibel nok til at håndtere det tilfælde
også. Du kan jo bare prøve og så kigge i kildekoden. Der skal faktisk en
del linier til at lave den funktion.

Fra : anon@anon.com

Dato : 08-04-03 13:26

filnavn uden sti og extension:

ChangeFileExt(ExtractFileName(TOpenDialog.Filename),'');

Fra : Lars Pedersen

Dato : 03-04-03 11:34

03 Apr 2003 09:54:20 GMT skrev Spookie Power <boxjunk2600@hotmail.com>
i en meddelelse:

> [...]
>stå. Men Pos tager det første tegn den finder, så derfor kan jeg
>ikke bruge den til at udtrække filenavnet. Nogle som har en idee ?

Funktionen

ExtractFileName(const FileName : string) : string;

returner selve filnavet med extension men uden drev og dir.

Hilsen Lars