USB kort med internt usb stik søges....hjæ~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 03-04-03 08:09

er lige ved at installere en masse nyt grej - bla et nyt bundkort - hvor
desværre viser sig at være sådan, at det interne usb stik (ikke et
almindeligt usb stik, men de pins som sidder på mange bundkorts interne usb
tilslutter, hvor man så kan tilslutte et ekstra usb kort til ekstern brug)
sidder så langt nede på mit nye bundkort (Asus P4G8x) at min dejlige
interne usb kort læser IKKE kan nå den.

Jeg sidder altså med en usb kortlæser (smartmedia, compact flash, sd kort)
som jeg ikke kan bruge - MEDMINDRE der er nogen der kender et PCI kort, som
jeg kan købe, hvor på der sidder et INTERNT USB STIK - og IKKE et normalt
usb stik, men som sagt den interne med hhv. 5 pins og 4 pins - dette er det
eneste, som jeg kan bruge til min interne usb kort læser - og jeg ville
hade at skulle have en eksterne usb kort læser stående, når jeg har min
gode interne.

Sagen er nemlig den, at hvis der findes et PCI kort med en intern USB stik,
så kan jeg sætte pci kortet så højt, at den interne læser kan nå det.

Håber meget på hjælp - er desperat :)

Jeg kan se, at Adaptec laver nogle kort med både intern og ekstern usb stik
- men syntes jeg kan se på billederne , at de stik, der sidder eksternt er
magen til dem, der sider internt - det SKAL være usb stik af pin typen -
hhv. 5 og 4 pins lige under hinanden.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-04-03 10:42

Dr.Ralph skrev :
> [...]
> tilslutter, hvor man så kan tilslutte et ekstra usb kort til ekstern brug)
> sidder så langt nede på mit nye bundkort (Asus P4G8x) at min dejlige

Hey Doc

Når jeg ser sådan en forspørgelse tænker jeg "It's Hammar time" og går ind
på Hammargren Data hjemmeside og finder det der.
http://www.hd.dk/iokort/index.html

Jeg har ikke tjekket andre steder og jeg er ikke stensikker på stikket, men
kik selv.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-04-03 11:01

Michael Lund Sørensen skrev :
> [...]

Damd! Jeg kom lige til at tænke mig om!
Det du skal bruge er et 2 x 5 polet hunstik til fladkabel, en halv stump 10
leder fladkabel og et 2 x 5 polet hanstik.
Gå ned til Aage Nielsens eft. på Sortedamsdoseringen og se om ikke de lige
gider samle det til dig for en femogtyvekronsseddel. OK han er ikke
billig - lad os sige en trediver.

Ellers har Brinck det sikkert i saml selv service.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Dr.Ralph

Dato : 03-04-03 15:52

> [...]
> billig - lad os sige en trediver.
>
> Ellers har Brinck det sikkert i saml selv service.

Hej Michael og TAK fordi du som den enste finder tid til at forsøge at
hjælpe mig - mange tak for det :)

Det usb kort du henviser til kan dewsværre ikke mere end det jeg allerede
har (faktisk mindre, da mit nuværende kort har 4 eksterne usb 2.0 og 1
internt - men det interne er NØJAGTIG magen til det eksterne - hvilket
desværre karakteriserer alle disse PCI USB kort, man kan købe - håber
iøvrigt nogen kan fortælle mig, hvad det er man lige skal bruge et alm. usb
stik til INTERNT i et kabinet, da der mig bekendt ikke findes nogle
enheder, der sidder internt i et kabinet, der skal bruge et alm. usb stik
???)

Men jeg må nok gå efter din anden løsning,selvom jeg her er ude på dybt
vand - tror du Aage Nielsen er bedre end Brinck (LÆS: Mere pædagogisk og
vejledende) - og hedder butikken Aage Nielsen - er et det en elktronik
butik ?

På forhånd mange tak for din hjælp - din hjælp er højt værdsat herfra :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 03-04-03 16:20

Dr.Ralph skrev :

> Hej Michael og TAK fordi du som den enste finder tid til at forsøge at
> hjælpe mig - mange tak for det :)

Gi' lige andre en chance også ! Det er jo kun fordi jeg har en doven dag i
dag, jeg sidder foran skærmen hjemme

> [...]
> stik til INTERNT i et kabinet, da der mig bekendt ikke findes nogle
> enheder, der sidder internt i et kabinet, der skal bruge et alm. usb stik
OK - sådan et kort havde han jo også.

> [...]
> vand - tror du Aage Nielsen er bedre end Brinck (LÆS: Mere pædagogisk og
> vejledende) - og hedder butikken Aage Nielsen - er et det en elktronik
Ja en elektronik butik i kælderen lige ved søen/Frederiksborggade 100 meter
længere ude end Brinck.
Mindre butik - færre kunder - bedre service - højere priser.
http://www.aanielsen.dk/
(ikke opdatere siden 1997 FLOVT!
Brinck er nok billigere, men ved du hvor lang en forlænger du skal bruge kan
han nok klemme den sammen mens du venter. Det kan godt være de ikke har den
ned til 10 pol, nogen gange er det for småt, men så køb en større og brug de
10 poler. Det hedder 1/10" connector.

Hvis du har skiftet bundkort nogle gange burde du have en bracke, kabel og
hun stik liggende (USB og seriel 9/25 pol stik fra gamle dage) og så er det
kun hanstikket du mangler. Og det er nok det sværeste at få, men det
findes - om ikke andet kan et hunstik og 9 1 mmØ stive ledningsstumper
bruges omend det ikke er det bedste.

Hvor lang skal kablet være ? Jeg har en 25 cm stump liggende (uden han
stikket) - det kan du godt få.

> På forhånd mange tak for din hjælp - din hjælp er højt værdsat herfra :)
Welbecome!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Dan

Dato : 05-04-03 01:05

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:3e8c5138$0$42655$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Ja en elektronik butik i kælderen lige ved søen/Frederiksborggade 100
meter
> længere ude end Brinck.
Adressen er Aage Nielsen's Eftf. ,Sortedam Dossering 1, hvis du kommer fra
Nørreport/Frederiksborggade er det over broen og første gade på højre hånd.