Startside.
Fra : Alexandar [4200]

Dato : 03-04-03 07:09

Hej.

Hvis man på sin egen maskine f.ex har en Apache server kørende, og man skal
lave et website på denne server. Hvad skal startsiden så hedde? Default.php,
index.php eller???

Hvliken fil vil der blive set efter først?

Mvh
Alexandar

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-03 09:02

"Alexandar [4200]" <alexandar@lackovic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Default.php,
> index.php eller???
>
> Hvliken fil vil der blive set efter først?

Hvis ikke jeg husker helt galt er index.html eller default.html default
efter installation.

--
Mvh Bjørn

Fra : Alexandar [4200]

Dato : 03-04-03 09:04

> Hvliken fil vil der blive set efter først?
Jeg glemte vist at skrive at sitet skal laves med PHP. Skal det så ikke være
en .php fil, så serveren ved at det drejer sig om php?

Mvh
Alexandar

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 03-04-03 09:36

"Alexandar [4200]" <alexandar@lackovic.dk> wrote in

> Jeg glemte vist at skrive at sitet skal laves med PHP. Skal det så
> ikke være en .php fil, så serveren ved at det drejer sig om php?
>
> Mvh
> Alexandar

I %Apache-dir%/conf/httpd.conf har du en linie der definerer DirectoryIndex
- dvs. den fil der vil blive serveret pr. default. Der opremser du bare de
filer Apache skal lede efter i rækkefølge. Min ser ud som følger:

DirectoryIndex index.php index.html index.html.var

Dvs. først kigger efter Apache efter index.php og derefter efter index.html
og derefter...

--
Hyggehej
/Thomas

Fra : Alexandar [4200]

Dato : 03-04-03 21:28

Tak for svaret. Nu kom jeg da et skridt videre.