E-smith og IMAP
Fra : Bo Dudek

Dato : 03-04-03 06:20

Hejsa

Jeg bøvler og bøvler med denne hersens e-smith server, som ser ud til
at drille voldsomt. I et par dage har jeg forsøgt at få min windows
2000 maskine til at køre outlook express, som henter mails og adresser
fra serveren - dvs, bruger serveren som lagringsmappe. Det er store
problemer med det, og jeg aner ikke hvorfor.

En anden mulighed er vel at lade e-smith udnytte sin IMAP
funktionalitet, men jeg har SLET IKKE styr på dette, så en god guide
vil være super!

Det skal nævnes, at der skal være mulighed for, at to brugere har hver
deres identitet i outlook express og dermed har forskellige konti på
IMAP'en - men det skulle vel ikke være noget problem.

Hjælp og/eller tutorials?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-04-03 06:24

[...]

>Det skal nævnes, at der skal være mulighed for, at to brugere har hver
>deres identitet i outlook express og dermed har forskellige konti på
>IMAP'en - men det skulle vel ikke være noget problem.

og det skal også nævnes, at serveren ikke har direkte adgang til
nettet men sidder forbundet med en hub, som har adgang..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 03-04-03 15:22

In qahn8vkqgug0ue84927p0fuju2q5ubjhlf@4ax.com,
Bo Dudek <bo@FJERNbodudek.dk> writes:
> [...]
>
> og det skal også nævnes, at serveren ikke har direkte adgang til
> nettet men sidder forbundet med en hub, som har adgang..

Du skal laver en ny mail konto i outlook, og vælge IMAP istedet for
POP3.

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-04-03 16:20

[...]

>Du skal laver en ny mail konto i outlook, og vælge IMAP istedet for
>POP3.

det forstår jeg godt, men det er mere opsætningen i e-smith jeg er i
tvivl om.. ehm.. ?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 03-04-03 16:45

In v7ko8v84ehmlo7i91nbnfdbjue22itq205@4ax.com,
Bo Dudek <bo@FJERNbodudek.dk> writes:
> [...]
>
> det forstår jeg godt, men det er mere opsætningen i e-smith jeg er i
> tvivl om.. ehm.. ?

Mener du at få e-smith til at hente mails?

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-04-03 17:04

[...]

>Mener du at få e-smith til at hente mails?

yes.. jeg kan sagtens få e-smith til at gemme mapper osv., men den
henter ingen mails fra min ISP..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : TH

Dato : 03-04-03 18:42

Hej,

> yes.. jeg kan sagtens få e-smith til at gemme mapper osv., men den
> henter ingen mails fra min ISP..

Hvilken ISP har du? Ved du hvilke metoder din ISP understøtter?
Jeg mener ikke Esmith kan hente POP kontoer fra en anden mailserver. Er det
mon ikke det der kikser?

Den kan vist kun ETRN og slig...

--
/TH

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 03-04-03 19:06

In sqmo8vgj441nmsmi648lus3jvjcfdaj5qp@4ax.com,
Bo Dudek <bo@FJERNbodudek.dk> writes:
> [...]
>
> yes.. jeg kan sagtens få e-smith til at gemme mapper osv., men den
> [...]

Har kikket på E-mail retrieval i Server-manager? der kan du sætte den
til at hente mails fra en pop3.

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-04-03 21:04

[...]

>Har kikket på E-mail retrieval i Server-manager? der kan du sætte den
>til at hente mails fra en pop3.

yes, der har jeg kigget... ehm.. men der er flere ting, som jeg ikke
forstår:

- hvordan kan e-smith finde ud af, hvilken bruger mailen skal leveres
til?

- hvordan kan e-smith sættes op til at hente fra flere forskellige
pop3 konti?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : P og T

Dato : 03-04-03 16:46

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> det forstår jeg godt, men det er mere opsætningen i e-smith jeg er i
> tvivl om.. ehm.. ?

Ehm... gå til læge med den hals..... Nå, altså hvis pop3 virker gør IMAP
også, så du skal bare gøre som Morten skriver og hvis alt andet fejler, så
læs manualen!

per

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-04-03 17:05

[...]

>Ehm... gå til læge med den hals..... Nå, altså hvis pop3 virker gør IMAP
>også, så du skal bare gøre som Morten skriver og hvis alt andet fejler, så
>læs manualen!

stiller aldrig spørgsmål i en nyhedsgruppe uden af have gransket
manualen først..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : P og T

Dato : 03-04-03 18:12

> [...]

> stiller aldrig spørgsmål i en nyhedsgruppe uden af have gransket
> manualen først..

Det var da også bare en lille joke....

Per

Fra : Bo Dudek

Dato : 04-04-03 08:10

[...]

>Det var da også bare en lille joke....

godt så :)

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Kind regards
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 03-04-03 21:53

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> det forstår jeg godt, men det er mere opsætningen i e-smith jeg er i
> tvivl om.. ehm.. ?

Hvis du skal have e-smith til at hente fra flere pop3 servere, og smide
det til den samme eller flere brugere,
så skal du nok hente de to filer her fra mig og installere de to filer
her i denne rækkefølge:
(Har lige sat dem op her, og de virker fint)

http://montar.reopos.dk/sme-upgppp-1.0-1.noarch.rpm

http://montar.reopos.dk/sme-fetchmail-1.0-2.noarch.rpm

Kan ikke lige huske hvor jeg hentede dem, mener det var på
www.contribs.org

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : Bo Dudek

Dato : 03-04-03 23:28

[...]

jeg fandt og installerede denne her:

http://www.star-support.com/downloads/mitel/contrib/multipop/readme-pop.html

og den ser ud at at kunne præcis det jeg vil :)

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 03-04-03 23:45

> [...]
html

> og den ser ud at at kunne præcis det jeg vil :)

Den ser ikke helt tosset ud, snupper lige en kopi og smider på min test
server

Jeg lader de to filer blive liggende på de links jeg gav dig lidt endnu,
måske en anden mangler filerne.

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : Bo Dudek

Dato : 04-04-03 00:07

[...]

men jeg har nu et generelt forståelsesproblem med 'E-mail retrival' i
e-smith..

jeg har læst mig frem til, at min nye rpm (multiple pop3's) kun kører,
hvis 'E-mail retrival' kører.. et eller andet med fetch.. men hvordan
skal jeg helt præcist udfylde felterne i 'E-mail retrival'??

jeg kan sagtens klare at udfylde felterne secondary mailserver, use
account, user password - men hvordan ved e-smith, hvilken bruger der
skal modtage de mails, de kommer til min netop spcificerede pop3?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk