For a few dollars more...
Fra : Lars [2000]

Dato : 02-04-03 22:23

Jeg er ved at opgradere en PC for en af mine venner. Han havde besluttet sig
for en billig løsning:

Bundkort: ECS K7S6A
CPU: AMD Athlon Thoroughbred XP 1800+ (1533MHz)
RAM: 2 stk 256MB DDR PC2700 333MHz (som han allerede har)

Nu har han meddelt at han er villig til at kaste 400 kr. mere i projektet.
Spørgsmålet er så hvad der giver mest computerkraft, han skal primært bruge
den til videoredigering:

1: Et bedre bundkort med dual RAM (f.eks. Asus A7N8X med Nforce2 chipsæt)
2: En hurtigere processor Athlon Thoroughbred XP 2200+ (1800MHz)
3: Mere RAM - ekstra 256MB DDR PC2700 333MHz

Er der nogen der har et godt bud ?

- Lars

Fra : alexander

Dato : 02-04-03 23:21

> [...]
> 2: En hurtigere processor Athlon Thoroughbred XP 2200+ (1800MHz)
> 3: Mere RAM - ekstra 256MB DDR PC2700 333MHz

Om den er godt bud ved ikke , men hvis det var mig , så vil eg købe mere
ram.

//alex.

Fra : Jack L.

Dato : 02-04-03 23:35

alexander wrote:

> Om den er godt bud ved ikke , men hvis det var mig , så vil eg købe
> mere ram.

Ja me too, især hvis det er tung videoredigering. Det lyder nemlig at Lars'
ven vælger at benytte sit nuværende grafikkort, så nForcen byder næppe på
meget mere end ECSen hvad angår ydelse.

Hilsen Jack

Fra : Martin S.

Dato : 03-04-03 15:59

"Jack L." <jack_nospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Lars'
> ven vælger at benytte sit nuværende grafikkort, så nForcen byder næppe

Uenig.
Han får næppe mere gavn af mere end de 512 MB RAM han i forvejen har.
Vælges en hurtigere CPU er det direkte proportionalt med
renderingshastigheden i fht. en langsommere CPU..
Jeg ville klart gå efter en hurtigere CPU.

PS.. arbejder selv med tung videored. med PIV 2,3 samt 512 MB DDR

Fra : Newbie

Dato : 05-04-03 10:36

I suggest AMD Athlon Barton XP 2500+ (1830MHz)
It has 512KB second level cache and 333MHz FSB ..

Fra : Newbie

Dato : 05-04-03 11:37

choose AMD Athlon Barton XP 2500+ (1830MHz), it has 512 KB second
level cache and faster BUS, and a motherboard with 333MHz FSB it will
not surpass the extra 400 Kr.
Good luck,
Newbie