MSIE spørgsmål
Fra : Rado

Dato : 02-04-03 21:05

Er der en der kan sige mig hvad "Save target as" i højrekliksmenuen
hedder i den danske version af MSIE?

Og findes der evt. en måde hvorpå man kan programmere .rm filer og
lignende til at blive downloadet i stedet for afspillet, ved direkte
venstreklik på linket?

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-04-03 22:13

On Wed, 02 Apr 2003 22:04:36 +0200, Rado <rado@post1.tele.dk> wrote:

>Er der en der kan sige mig hvad "Save target as" i højrekliksmenuen
>hedder i den danske version af MSIE?

"Gem destination som ..."

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Rado

Dato : 02-04-03 22:22

On Wed, 02 Apr 2003 23:12:46 +0200, Peter Loumann <peloda@tiscali.dk>
wrote:

>"Gem destination som ..."

OK - tak!

Fra : Madsen

Dato : 02-04-03 22:15

Rado skrev:

> Er der en der kan sige mig hvad "Save target as" i højrekliksmenuen
> hedder i den danske version af MSIE?

Gem destination som.

> Og findes der evt. en måde hvorpå man kan programmere .rm filer og
> lignende til at blive downloadet i stedet for afspillet, ved direkte
> venstreklik på linket?

Gå op i Funktioner > Mappeindstillinger > Filtyper i en tilfældig
mappe og find *.rm eller *.ram på listen. Marker filtypen, klik på
Avanceret og sørg for at der er flueben i feltet 'Bekræft åbning
efter overførsel'.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-04-03 22:20

On Wed, 02 Apr 2003 23:15:07 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
>mappe og find *.rm eller *.ram på listen. Marker filtypen, klik på
>Avanceret og sørg for at der er flueben i feltet 'Bekræft åbning

Sandt nok - når bare Rado så ikke tror, han får lyd- eller
multimediefilen ned på sin hd. Han får bare et link til den.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 02-04-03 22:35

Peter Loumann skrev:

> Sandt nok - når bare Rado så ikke tror, han får lyd- eller
> multimediefilen ned på sin hd. Han får bare et link til den.

Nå for hulen. Sikke da et elendigt format.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 02-04-03 23:11

On Wed, 02 Apr 2003 23:34:55 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

[*.rm:]

>Nå for hulen. Sikke da et elendigt format.

Ja. Men det er ikke en bug, det er en feature.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Rado

Dato : 02-04-03 22:39

wrote:

> [...]
>mappe og find *.rm eller *.ram på listen. Marker filtypen, klik på
>Avanceret og sørg for at der er flueben i feltet 'Bekræft åbning

OK - det var nu ikke mig selv, men de der henter .rm filer på min
webside, jeg tænkte på. Det jeg ønsker er at et klik på et link til en
..rm fil skal starte en standard download procedure hvor brugeren selv
kan vælge destination, i stedet for at den begynder at downloade
filen til en "temporary folder" og derefter afspiller filen derfra.

Alternativet er en besked om at højreklikke på linket og vælge "Gem
destination som", men da denne funktion hedder noget forskelligt i de
forskellige browsere og på forskellige sprog (derfor mit andet
spørgsmål) var den anden løsning noget enklere og bedre.

--
Rado

The intuitive mind is a sacred gift and the rational mind
is a faithful servant. We have created a society that honors
the servant and has forgotten the gift." - Albert Einstein

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 03-04-03 11:20

Rado wrote:

> [...]
> til en .rm fil skal starte en standard download procedure hvor
> brugeren selv kan vælge destination,[...]

Den teoretiske måde er at lade serveren sende filen som octet-stream,
hvilket betyder rå data. Det burde få browserne til at foreslå at gemme
filen. Det virker ikke i Internet Explorer, der kigger mere på
filendelsen.

Den praktiske måde er enten at beskrive højreklik, eller pakke filen
med zip. Eftersom en zip-pakning af en .rm fil ikke giver mindre
filstørrelse, er det nok nemmest for dine besøgende, hvis du undgår
denne metode.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Rado

Dato : 03-04-03 23:01

On 3 Apr 2003 10:19:44 GMT, Toke Eskildsen <darkwing@daimi.au.dk>
wrote:

> [...]
>med zip. Eftersom en zip-pakning af en .rm fil ikke giver mindre
>filstørrelse, er det nok nemmest for dine besøgende, hvis du undgår

OK, tak. Det må så forblive ved højrekliksbeskrivelsen, der et nok det
enkleste...

Fra : Madsen

Dato : 02-04-03 22:57

Rado skrev:

> [...]
> brugeren selv kan vælge destination, i stedet for at den begynder
> at downloade filen til en "temporary folder" og derefter

Så skal du nok over i en af webdesign-grupperne vil jeg tro, for
så er det jo ikke browseren det skal indstilles i, men i stedet
et spørgsmål om programmeringen på selve hjemmesiden.

I hvilken gruppe der er størst chance for gevinst ved jeg ikke,
men prøv: <http://usenet.dk/grupper.pl?seek=webdesign>.

Madsen.

Fra : Rado

Dato : 03-04-03 22:58

On Wed, 02 Apr 2003 23:56:51 +0200, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Så skal du nok over i en af webdesign-grupperne vil jeg tro, for
>så er det jo ikke browseren det skal indstilles i, men i stedet
>et spørgsmål om programmeringen på selve hjemmesiden.

Ja, det har du nok ret i.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Madsen

Dato : 02-04-03 23:18

Peter Loumann skrev:

> Ja. Men det er ikke en bug, det er en feature.

Ok.

Madsen.