Opdatere txt-fil
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 17-12-00 17:39

Hej,

Jeg har flg. kode, som skulle ændre filen test.txt (i mappen "oplysninger")
til at indehold "hej med dig", men det virker ikke. Hvad er der galt?
Eksemplet er taget fra dokumentationen...

<%
Sub OpenTextFileTest
Const ForWriting = 2
Dim fso, f
Set f = fso.OpenTextFile("oplysninger/test.txt", ForWriting, True)
f.Write "hej med dig"
f.Close
End Sub
%>

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : N/A

Dato : 17-12-00 18:59

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 17-12-00 18:59

> Sker der intet, får du en fejlmeddelse... eller hvad?

Der står noget html under koden (ikke medtaget), og det kommer fint frem...

> Har du skriverettighede ri det bibliotek?

Jeg tester det internt på min PWS, og der ved jeg ikke noget om
skriverettigheder...

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 17-12-00 19:01

> Jeg tester det internt på min PWS, og der ved jeg ikke noget om
> skriverettigheder...

Jeg har lige testet den et sted hvor jeg har skriverettigeheder til
database, der virker det heller ikke...

Fra : Ryan Jeppesen

Dato : 19-12-00 08:55

On Sun, 17 Dec 2000 17:39:06 +0100, "Rasmus Nielsen"
<rasmusn@rasmusn.dk> wrote:

> [...]
> Const ForWriting = 2
> Dim fso, f
> Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

Skal det ik være en bagslash istedet for en skråstreg?

Fra : Lauritz Jensen

Dato : 19-12-00 13:17

Du skal nok skrive den fulde sti til filen eller evt. bruge
server.mappath (og jeg skal vel ikke spørge om du overhovedet kalder
funktionen, vel?)

--
Lauritz
- hvis harddisk lige er crashet, så han kan ikke se om du har svaret på

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 19-12-00 20:05

> Du skal nok skrive den fulde sti til filen eller evt. bruge
> server.mappath (og jeg skal vel ikke spørge om du overhovedet kalder
> funktionen, vel?)

Thi det virkede...

P.s. Tak for hjælpen.

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.