Voodoo3 drivere
Fra : Per Nielsen

Dato : 21-03-01 11:57

Nogen der ved hvor man kan downloade ældre Voodoo3 drivere? Jeg har
problemer med version 1.07.00, hvor farverne bliver helt forkerte når jeg
skifter til 256 farver (8 bit). Så kan man så spørge hvad man skal bruge det
til, men der er desværre stadig børnespil der ligefrem KRÆVER at man sætter
opløsningen til 256 farver, suk! Jeg havde på et tidspunkt en driverversion
indlagt hvor det fungerede fint, men nu har jeg fået slettet mine gamle
drivere, og kan heller ikke huske hvilken version det var. Kører forresten
også i øjeblikket DirectX8a, men havde også de samme problemer med DirectX7
og DirectX7a.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 21-03-01 12:30

Hej Per

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:lR%t6.74$xR5.7966@news.get2net.dk...
> Nogen der ved hvor man kan downloade ældre Voodoo3 drivere? Jeg har
> problemer med version 1.07.00, hvor farverne bliver helt forkerte når jeg

Hvis du ikke finder nogen, har jeg version 1.02, 1.03, 1.04, 1.05 og 1.07 liggende.
De fylder dog fra 5-10MB, så det bliver nok noget med at du selv må trække dem
fra FTP. Skriv en Email hvis det bliver aktuelt.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Martin Knud

Dato : 25-03-01 20:30

Prøv først http://64.39.224.22/v3.html
http://www.voodoosource.net/

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-03-01 08:19

"Martin Knud" <kajogandrea@dr.dk> wrote in message
> Prøv først http://64.39.224.22/v3.html
> http://www.voodoosource.net/

Takker, jeg checker lige en gang, men ellers har fået downloadet dem hos
Bjarne. Men jeg skal da lige have set om der er senere versioner end 1.07
beta. Måske kan andre bruge den oplysning til noget, at den gamle version
1.02.11 virker fint med 256 farver. Men det har vel kun relevans for dem som
skal have afviklet børnespil som KRÆVER 256 farver, og desuden er i
besiddelse af et Voodoo3. Versionerne 1.03.04 samt 1.07.00 virker ikke med
256 farver, de andre versioner har jeg ikke fået checket endnu. Foreløbig
vil jeg bare skifte tilbage til version 1.02.11 når min datter skal spille,
og når hun så er færdig skifter jeg tilbage til version 1.07 beta. Det er
overstået i øjeblikket af ca. 1 minut, incl. den obligatoriske genstart.

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-03-01 08:19

Fra : Lasse Lykkegaard

Dato : 27-03-01 21:43

Jeg har 1.05 hvis det har interesse?

Fra : Per Nielsen

Dato : 28-03-01 09:15

"Lasse Lykkegaard" <nyhed@hjardemaal.net> wrote in message
> Jeg har 1.05 hvis det har interesse?

Takker for hjælpen Lasse, men jeg tror jeg har dem allesammen efterhånden
(hvorefter jeg snart skifter til GeForce, he). Flg. har jeg fået samlet
sammen:

1.02.11
1.03.04
1.03.05
1.04.00
1.05.00
1.06.00
1.07.00
1.07.00-beta

Jeg har som sagt (øh, skrevet) kun fået testet 1.02.11 og 1.03.04 mht. 256
farver, og her var det kun den førstnævnte der virkede. Vrøvl forresten,
1.06.00, 1.07.00 samt 1.07.00-beta virker heller ikke i 256 farver. Måske
får jeg testet versionerne 1.03.05, 1.04.00 og 1.05.00 senere, men det
skulle undre mig meget om der er nogen succes med nogle af dem. 1.02.11 ser
ud til at være den eneste brugbare version. Den understøtter ikke DirectX7,
og dermed heller ikke DirectX8, det siger jo sig selv. 1.02.11 skulle vist
nok understøtte DirectX6, men jeg er ikke helt sikker. Som skrevet tidligere
skifter jeg tilbage til version 1.02.11 når min datter skal spille sine
børnespil såsom Pixeline. Når jeg så selv skal bruge maskinen til mine egne
spil skifter jeg igen til version version 1.07.00-beta, som er den seneste.
Driverskift tager kun ca. 1 minut incl. genstart. Jeg kan ikke huske om
1.07.00-beta er DirectX8 kompatibel eller om det kun er DirectX7a, jeg mener
det er sidstnævnte. Snart hedengangne 3dfx har vist lovet at komme med en
sidste driveropdatering til deres Voodoo-kort som skulle understøtte
DirectX8, men det ser ud til at lade vente på sig, hvis det da nogensinde
kommer til at ske.

Tak til alle