Sykronisering af Laptop og stationær
Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 02-04-03 18:03

Vær hilset og guds fred!

Jeg er via mit arbejde blevet begavet med en Compaq Evo N800v

Da der er væsentligt mere kapow i den end min stationære linux-maskine,
er jeg interesseret i at bruge den bærbare som primær maskine. På den
anden side set, er jeg ikke interesseret i at vedligeholde[1] to fuldstændigt
seperate systemer, så derfor har jeg behov for at synkronisere den
stationære og den bærbare med hinanden. Det jeg har behov for er følgende:

* Synkronisering af user-home, så /home/* er tilgængelig, uanset hvorvidt
den bærbare er hjemme eller på farten. En løsning i stil med roaming
profiles under Windows 2000, ville være acceptabel.

* Synkronisering af mail. Jeg forestiller mig at køre IMAP på begge
maskiner, og synkronisere mailfoldere begge veje. Synkroniseringen skal
også kunne foretages via SSH fra et fremmed netværk.

* Synkronisering af passwords og UID/GID. Her er jeg lidt på bar bund,
men det foresvæver mig at jeg måske skal kigge lidt på LDAP eller YP.

* Delt filsystem, når den bærbare er på hjemmenettet.

Hvis der er nogen der enten kan give mig et godt råd om hvordan jeg kan
opnå ovenstående, eller kan skyde ideen totalt ned, vil jeg gerne høre
nærmere. Desuden er jeg interesseret i at høre om andre smarte løsninger
på "problemet".

[1] SW-installation slipper jeg nok ikke udenom, da der er tale om to
forskellige CPU-arkitekturer.

//Wegge

Fra : Simon Strandgaard

Dato : 02-04-03 17:51

On Wed, 02 Apr 2003 20:03:25 +0200, Anders Wegge Jakobsen wrote:
> [snip]
> * Delt filsystem, når den bærbare er på hjemmenettet.

Selv kører jeg CVS på mange af mine filer:
* dotfiler
* tekstfiler
* projekter
* telefonbog
* ...

Og så har man jo også den fordel at det hele er versioneret

--
Simon Strandgaard

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 02-04-03 20:47

On Wed, 02 Apr 2003 18:51:14 +0200, Simon Strandgaard wrote:

> [...]
> * telefonbog
> * ...

> Og så har man jo også den fordel at det hele er versioneret

Det har man. Jeg vil dog ikke være så vanvittig begejstret for at putte
alting i CVS. F. eks er jeg ret sikker på at CVS ville barfe totalt på
Gnus' .newsrc fil.

Men det ender nok med en kombination af rsync og cvs (Eller svn, som er
kommet med i RH 9).

//Wegge

Fra : Simon Strandgaard

Dato : 02-04-03 20:54

On Wed, 02 Apr 2003 22:47:29 +0200, Anders Wegge Jakobsen wrote:

> [...]
> Gnus' .newsrc fil.
>
> Men det ender nok med en kombination af rsync og cvs (Eller svn, som er

cvs kan ad omveje godt håndtere binære filer: cvs add -kb mybinfile

Du nævnte selv subversion. AFAIK Der findes også "arch" som vist kan lave noget
ikke-online repository håndtering ? anyone?

--
Simon Strandgaard