Killfilter
Fra : Lumholdt&Riber

Dato : 02-04-03 16:14

Jeg læste noget om et killfilter, dvs. man kan fravælge visse personer fra
at poppe op, hvordan gør man?? Jeg er godt træt af disse syge og
perverterede synspunkter fra en her i NG.

På forhånd tak, Pernille

Fra : TH

Dato : 02-04-03 16:36

Hej Pernille,

> Jeg læste noget om et killfilter, dvs. man kan fravælge visse personer fra
> at poppe op, hvordan gør man?? Jeg er godt træt af disse syge og
> perverterede synspunkter fra en her i NG.

Jeg kan se du bruger Outlook Express 6, så her er hvad du skal gøre:

Klik "Funktioner"-"Meddelelsesregler"-"Liste over blokerede
afsendere"-"Tilføj"

Her kan du indsætte den adresse du ikke længere vil se indlæg fra
(Killfilter). Eksempel: Du gider ikke se på Bo Warmings indlæg mere: Åbn en
af hans indlæg og dobbeltklik på hans navn. Du vil se 2 interessante
oplysninger.
1. Navn
2. Emailadresse.

Det er så denne email adresse du skal tilføje i "Liste over blokerede
afsendere". Du kan også med fordel bruge navnet i en såkaldt
meddelelsesregel...Prøv at lege lidt med det menupunkt. Det giver næsten sig
selv hvordan det fungerer...fordelen er at du så kan indsætte "Bo Warming"
istedet for en emailadresse...visse personer skifter ofte email-adresse
netop for ikke at havne i killfilteret.

Håber du kan bruge det :)

--
TH

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-04-03 19:00

TH wrote:
> [...]
> indsætte "Bo Warming" istedet for en emailadresse...visse personer
> skifter ofte email-adresse netop for ikke at havne i killfilteret.

den nemmeste måde er egentlig at gå ind på en meddelelse fra den person man
ønsker at blokere...
klik på: meddelelse -> bloker afsender
så blokerer den automatisk for meddelelser fra den person og spørger endda
om den skal slette de tilstedeværende meddelelser fra personen ;)
nemt og smertefrit.....
--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : TH

Dato : 02-04-03 20:23

Hej,

> klik på: meddelelse -> bloker afsender

Detalje :)

--
/TH

Fra : Svend Pedersen

Dato : 03-04-03 08:51

"Lumholdt&Riber" <Ribermail@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg læste noget om et killfilter, dvs. man kan fravælge visse personer fra
> at poppe op, hvordan gør man?? Jeg er godt træt af disse syge og
> perverterede synspunkter fra en her i NG.

Jeg håber din verden igen er blevet firkantet, kedelig, regelret og
forståelig. Det normale er nu engang det man er tryggest ved.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 03-04-03 13:19

Svend Pedersen wrote:
> "Lumholdt&Riber" <Ribermail@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg håber din verden igen er blevet firkantet, kedelig, regelret og
> forståelig. Det normale er nu engang det man er tryggest ved.

hvis det er det du tror det handler om når man vælger at bruge et
killfilter, så bør du måske se lidt ud over din egen næse.....

personligt bruger jeg killfilter fordi der er enkelte individer der bevidst
provokerer og så mistolker og fordrejer svar.... det gider jeg ikke spilde
min tid på, og det er heldigvis min ret....

Fra : Lumholdt&Riber

Dato : 03-04-03 14:39

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> provokerer og så mistolker og fordrejer svar.... det gider jeg ikke spilde
> min tid på, og det er heldigvis min ret....

Lige mine ord,

Kærlig hilsen Pernille

Fra : Svend Pedersen

Dato : 03-04-03 22:57

> [...]
> provokerer og så mistolker og fordrejer svar.... det gider jeg ikke spilde
> min tid på, og det er heldigvis min ret....

Ja, og jeg er også godt klar over, at du ikke skriver her for at høre
hvordan andre ser på tingene, men for at fortælle om dig selv.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-04-03 06:19

Svend Pedersen wrote:

> Ja, og jeg er også godt klar over, at du ikke skriver her for at høre
> hvordan andre ser på tingene, men for at fortælle om dig selv.

en fed gang bull shit, og en holdning der blot understreger nødvendigheden
af killfilter..... sjovt nok, søde Svend så er du ikke i mit killfilter, og
jeg har ingen planer om at proppe dig deri...... på trods af at du denne
gang bevidst mistolker og fordrejer mit svar....

hvorfor er det så svært for dig at acceptere at vi er flere på usenet der
ikke ønsker at læse visse provokatørers indlæg??
at du gider, er da helt fint, og 100% op til dig selv......
jeg har personligt brugt MÅNEDER på at debattere og blive mistolket og
fordrejet før vedkommende røj i mit filter..... og helt ærligt, det er spild
af tid....

du burde da vide at debat ikke altid handler om at overbevise andre om at
man har ret.......

og så gentager jeg gerne lige et svar fra tidligere.... hvordan i alverden
skal jeg som individ kunne udtale mig på vejne af andre end mig selv og mine
oplevelser og holdninger??
hvordan kan _nogen_ det?

Fra : Svend Pedersen

Dato : 04-04-03 09:00

> [...]
> skal jeg som individ kunne udtale mig på vejne af andre end mig selv og

Man kan da sagtens debattere pædofili uden at have personlige erfaringer med
det.

Der er en verdens forskel på at beskrive og argumentere et mål og midlerne
til at nå dette mål, og så berette hvordan det er for én selv
(underforstået: jeg er perfekt). Jeg har intet imod at man garnerer sine
argumenter med lidt personlige erfaringer, men hellere med andres
erfaringer, man har observeret eller hørt. Så kommer der lidt mere bredde i
synspunkter og ræsonnementer.

At en person er kræsen er ikke tilstrækkeligt argument til, for vedkommende,
at argumentere for, at kræsenhed er i orden. Selv om man selv er kræsen, og
lever med det, så kan og bør man stadig hjælpe andre forældre til at *undgå*
at deres børn bliver kræsne.

At du personligt bruger kill-filter fordi nogen misbruger og fordrejer dine
svar, og det gider du ikke spilde din tid på, og det er heldigvis din ret -
dét har da kun almen interesse hvis man enten selv oplever det samme eller
er meget interesseret i at høre om dit liv og levned.

Dit argument - "en fed gang bull-shit" - afslører, at du i virkeligheden
ikke er særligt interesseret i andres synspunkter. Det ville ellers være
klædeligt, om du spekulerede lidt over min indforståede "beskyldning" om
narcissisme, snarere end at strø om dig med skældsord.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 04-04-03 18:07

Svend Pedersen wrote:
> "Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan da sagtens debattere pædofili uden at have personlige
> erfaringer med det.

øhhhh har jeg nævnt noget om erfaringer??
jeg skriver jo netop at jeg kun udtaler mig på mine egne vejne ud fra mine
oplevelser og HOLDNINGER... ikke kun erfaringer.....
og hvorfor i alverden bringer du pædofili ind i denne debat??

> [...]
> sine argumenter med lidt personlige erfaringer, men hellere med andres
> erfaringer, man har observeret eller hørt. Så kommer der lidt mere

øhhh nå.... og det har lige *hvad* at gøre med denne tråd??
der ud over kan man vel ikke bruge ting man har hørt om, som anden eller 3
person til noget, det er jo umuligt at påvise og verificere....

> [...]
> selv er kræsen, og lever med det, så kan og bør man stadig hjælpe
> andre forældre til at *undgå* at deres børn bliver kræsne.

og hvorfor ripper du op i endnu en død tråd??

> [...]
> er heldigvis din ret - dét har da kun almen interesse hvis man enten
> selv oplever det samme eller er meget interesseret i at høre om dit

hvad snakker du egentlig om??
når en person spørger efter et killfilter er det jo nok fordi vedkommende
mener det er nødvendigt...... mange gange er disse individer nemlig så
udspekulerede at de vedbliver med at poste pladder og vende alt om så det er
deres til deres fordel, og det kan være ødelæggende for andres lyst og ønske
for at deltage i debatterne......
hvorfor skal man tillade at andre udøver den slags vold/magt imod ens person
og ønsker?

> [...]
> ville ellers være klædeligt, om du spekulerede lidt over min
> indforståede "beskyldning" om narcissisme, snarere end at strø om dig

"en fed gang bullshit" er en beskrivelse af hvordan jeg oplever din
oplevelse af mig.... du kender mig ikke og baserer dine lident flatterende
udtalelser på baggrund af din misforståede opfattelse af mine
holdninger..... det er uønsket og ubehageligt....
ikke for noget Svend, men du må godt nok leve med meget små sko på siden du
ripper op i adskillige gamle og døde debatter blot for at argumentere for
IKKE at bruge killfilter.....
jeg er meget interesseret i andres synspunkter.... jeg er ikke interesseret
i andres fortolkninger og fordømmelse af min person....
og din indforståede beskyldelse var vist ikke så indforstået som du tror,
for ikke at tale om skudt LANGT ved siden af....... meeen et eller andet
sted er det jo også noget med at tyv tror hver mand stjæler ikk?

jeg kan ikke se formålet med dit svar herover, og undrer mig VILDT over at
en voksen mand gider føre en debat over noget så banalt og menneskeligt som
et killfilter..... vi vælger alle mennesker til og fra i vores liv hele
tiden..... det er jo blot det et killfilter benyttes til.....

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-03 12:46

"Svend Pedersen" <sv.pedersen@FJERN.DETTE.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3e8cad8f$0$32043$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Snip
| Ja, og jeg er også godt klar over, at du ikke skriver her for at høre
| hvordan andre ser på tingene, men for at fortælle om dig selv.

Som jeg har mødt Sabina i dette forum har hun altid villet dialogen frem
for "selvhævdelsen".

VH jakob

Fra : Musen

Dato : 03-04-03 20:08

> Jeg håber din verden igen er blevet firkantet, kedelig, regelret og
> forståelig. Det normale er nu engang det man er tryggest ved.

Jeg er faktisk en af de der røvsyge og dødkedelige typer, der kun bruger
denne NG til at få gode råd om børn og famile, og selv give mit besyv med,
hvis folk spørger om noget dagligdags familieanliggende. Jeg gider derfor
ikke bruge min tid på konstant provokerende typer, der kun er ude på at få
folk op af stolene (dem har jeg nok af IRL), så jeg er ret glad for mit
killfilter!

M.V.H. Mia

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 06-04-03 17:34

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> folk op af stolene (dem har jeg nok af IRL), så jeg er ret glad for mit

Jeg har også meget glæde af mit, pt. har jeg 3-4 herrer og damer liggende.
Det er ganske rart, at kunne sortere lidt i det man læser på en nem måde.

MVH Rikke

www.boernefamilie.webbyen.dk