IIS på XP
Fra : pr1nSen

Dato : 02-04-03 15:44

Hej, jeg har et problem, jeg har lavet min asp side i notepad og
på win2k på mit arbejde, så kommer jeg hjem idag og vil gerne
prøve at få det til at virke herhjemme på xp, så melder den en
fejl som denne:

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge
en opdaterbar forespørgsel.

hvordan fikser man det? det virkede i win2k så jeg ved det ikke
er noget med siden at gøre, men åbenbart noget med opsætningen
eller noget i den stil.

pr1nSen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henrik Petersen

Dato : 02-04-03 15:58

Den er sikkert skrivebeskyttet, altså din database.....højreklik på den og
løs det.....

henrik

Fra : pr1nSen

Dato : 02-04-03 16:52

nix, heller ikke det :( har prøvet en del, men kan ikke få det til at virke
:/

Fra : Kasper Simonsen

Dato : 02-04-03 19:14

> [...]
>
> hvordan fikser man det? det virkede i win2k så jeg ved det ikke
> er noget med siden at gøre, men åbenbart noget med opsætningen

Hvis du bruger NTFS-filsystemet skal du give IUSR-brugeren skriverettigheder
til filen.

//Kasper

Fra : pr1nSen

Dato : 03-04-03 06:59

jeps. ved jeg, men hvordan? har prøvet så meget, kan bare ikke finde ud af det
:/

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 03-04-03 10:28

pr1nSen skrev
> jeps. ved jeg, men hvordan? har prøvet så meget, kan bare ikke finde
> ud af det :/

Problemet er at du ikke har skriverettigheder til din DB.
Det skal du lige vælge til først.

Højreklik på den mappe din DB ligger i og vælg security.

Under Win XP:
Vælg Folder Options >> View >> gå til bunden af "Advanced Settings" og
fjern fluebenet i "Use simple file sharing (Recommended)"

Derefter kan du højreklikke på en mappe og vælge Security fanebladet

/Kasper K

Kasper Katzmann
------------------------------
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : pr1nSen

Dato : 03-04-03 12:36

Hehe, har det på dansk, ved ikke om du kan hjælpe så?, men lyder til at
det du har at sige vil hjælpe så, hvis du kunne ville det være super :)

Fra : Kasper Katzmann

Dato : 03-04-03 14:00

pr1nSen skrev
> Hehe, har det på dansk, ved ikke om du kan hjælpe så?, men lyder til
> at det du har at sige vil hjælpe så, hvis du kunne ville det være
> super :)

Under Win XP:
Vælg Mappeindstillinger >> Vis>> gå til bunden af "Avancerede
indstillinger" og
fjern fluebenet i "Vis enkel mappevisning i stifinders mappeliste"

Kasper Katzmann
------------------------------
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : pr1nSen

Dato : 03-04-03 15:21

DANKE :D, det er jo bare ligsom at dele noget på ens computer, troede det
var noget andet man skulle, whii :D danke danke !

Fra : Tine Müller

Dato : 03-04-03 08:17

"pr1nSen" skrev
i en meddelelse news:b6et02$2mn$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> hvordan fikser man det? det virkede i win2k så jeg ved det ikke
> er noget med siden at gøre, men åbenbart noget med opsætningen

Jeg kender ikke asp særlig godt, men søgte på Google og fandt denne
http://www.asp-faq.dk/article/?id=4 - måske kan den hjælpe dig.

--
KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : pr1nSen

Dato : 03-04-03 10:16

nah, heller ikke det, tror jeg formatere idag, og installere w2k
istedet, folk siger hele tiden at xp er fail til asp, og tjah, ender
jo nok med jeg går videre til linux / php 8), men ellers tak for
hjælpen