Chipset
Fra : Pernille og Kennet

Dato : 02-04-03 14:52

Hvordan finder jeg ud af, hvilket chipset jeg har? Der står VIA på chippen,
men kan det være en "klon"? PC er købt hos Alcotini, som jo er gået konkurs,
så ingen hjælp der.

Skal bruge en opdatering for at kunne spille CC generals....

Kennet

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 02-04-03 15:06

On Wed, 2 Apr 2003 15:51:47 +0200, "Pernille og Kennet" <nospam@dk>
wrote:

> [...]
>så ingen hjælp der.
>
>Skal bruge en opdatering for at kunne spille CC generals....

1:
Hvilken CPu har du?

2:
Hvilke ram bruger du?

3:
Hvor hurtigt kører din FSB(Front Side Bus)?

kan du besvare disse spørgsmål så kan du hjælpe os et stykke af vejen
mod et chipset
Flemming Jacobsen

Fra : danni plougmann

Dato : 02-04-03 22:21

"Thunderbird[7100]" <praetorian[Spam Frabedes]@tnfs.dk> wrote in message

> 1:
> Hvilken CPu har du?
>
> 2:
> Hvilke ram bruger du?
>
> 3:
> Hvor hurtigt kører din FSB(Front Side Bus)?

4: Hvilken bundkort har du?

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 03-04-03 19:04

"> > 1:

Athlon, 1333 mhz

DDR

Godt spørgsmål. Hvordan finder jeg ud af det??????

> 4: Hvilken bundkort har du?

Øh, hvordan finder jeg ud af det?????

Som du kan se, er jeg ikke helt en haj til det indvendige og løsdelene i en
pc.

Kennet

Fra : Thunderbird[7100]

Dato : 03-04-03 19:18

On Thu, 3 Apr 2003 20:03:41 +0200, "Pernille og Kennet" <nospam@dk>
wrote:

>Godt spørgsmål. Hvordan finder jeg ud af det??????

I din BIOS.

Ud fra hvad jeg kan se så må du enten kører med VIA K7T266,VIA
K7T266A,VIA K7T333 eller VIA K7T400

De er så vidt jeg ved de neste Via Chipsets der kan kører med DDR ram,
men hvis der er andre der kan nævne flere VIA Chipset der kan klarer det
så tager jeg selvfølgelig mine ord i mig igen.
Flemming Jacobsen

Fra : Christian Mygind

Dato : 02-04-03 15:32

Pernille og Kennet wrote:

> Skal bruge en opdatering for at kunne spille CC generals....

Under opstart skriver din maskine en laaang tal- & bogstavkode i bunden til
venstre. Smid den i google - eller post den hér - så får du svar!

/Chr

Fra : Leony

Dato : 03-04-03 12:53

"Christian Mygind" <mygind@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse

> Under opstart skriver din maskine en laaang tal- & bogstavkode i
> bunden til venstre. Smid den i google - eller post den hér - så får
> du svar!

Alternativt og lidt nemmere er det at bruge CTbios, som kan vise BIOS ID
stringen på de fleste motherboards:
http://www.motherboards.org/moboidtools.html

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 03-04-03 19:05

> Alternativt og lidt nemmere er det at bruge CTbios, som kan vise BIOS ID
> stringen på de fleste motherboards:
> http://www.motherboards.org/moboidtools.html
>
> --
OK prøver det.