Glucosamin/ledsmerter/colitis ulcerosa
Fra : mail.tele.dk (gerda)

Dato : 02-04-03 14:31

Hej NG
Kender nogen herinde noget til glucosamin mod ledsmerter ?
Jeg har slidgigt og i mange år fået diverse gigtmedicin, der
formentlig var skyld i mavesår og 2 operationer.
Herudover har jeg fået colitis ulcerosa, hvorfor jeg har god effekt af
pentasa.
Jeg har af fare for genudvikling af mavesåret nu måttet stoppe med
gigtmedicin og har derfor fået mange flere ledsmerter især i fødder og
fingre, der efterhånden er helt krogede

I gigtforeningens blad har jeg nu læst om glucosamin, og på nettet ser
det ud til at mange har fået hjælp heraf, men en af bivirkningerne
herved kan evt. være mave-tarmproblemer. Det har jeg haft nok af i
forvejen og er lidt nervøs for at prøve glucosamin.
Har nogen her erfaringer hermed ?
Jeg kan selvfølgelig bare prøve og så holde op hvis det går galt ??

Kærlig hilsen
Gerda

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 02-04-03 14:53

gerda wrote:

> Jeg kan selvfølgelig bare prøve og så holde op hvis det går galt ??

Jeg har ingen erfaringer med glucosamin, men jeg vil klart anbefale dig
at spørge din mavelæge, inden du prøver.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : hasselbalch

Dato : 03-04-03 20:52

"mail.tele.dk (gerda)" skrev d. 02-04-03 14:31 dette indlæg :
> [...]
>

> Kærlig hilsen
> Gerda
> jeg har prøvet gigt mediscin, og iløbet af få dage var jeg nær
mavesåret. nu har jef spist glucosamin ica.1md. og jeg har ikke
problemer med maven. jeg spiser det efter det store måltid, som for mig
er aftensmaden. jeg kender tre der tager glucotamin og ingen har talt om
maveproblemer

hilsen hasselbalch

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-03 22:47

<hasselbalch.news@kandu.dk> wrote:

Hej Kim Ludvigsen og Hasselbalch.
Tak for jeres svar.

Jeg har talt med min læge, han kender ikke noget til glucosamin og er
ked af at behandle mig med normal gigtmedicin igen. Hvis han skal
prøve at give mig noget bliver det viox og for at tage syren derfra
for mavens skyld supplere med sydotec. Han synes dog godt jeg kanl
prøve glucosamin og så blot stoppe, hvis jeg får gener deraf.
Jeg trænger meget til hjælp for mine gigtsmerter men er lidt nervøs
for at tage noget, der kan skade mit mave-tarmproblem.

Hasselbalch. Hvor meget glucosamin tager du ? hvad hedder det helt
nøjagtigt, hvor har du fået fat i det ? og allervigtigst... synes du
det har hjulpet dig ?

> [...]
>problemer med maven. jeg spiser det efter det store måltid, som for mig
>er aftensmaden. jeg kender tre der tager glucotamin og ingen har talt om
Hvad siger de ? hjælper det dem ?

>hilsen hasselbalch

Hilsen
Gerda

Fra : hasselbalch

Dato : 04-04-03 08:41

"" skrev d. 03-04-03 22:47 dette indlæg :
> [...]
>
> Hasselbalch. Hvor meget glucosamin tager du ? hvad hedder det helt
> nøjagtigt, hvor har du fået fat i det ? og allervigtigst... synes du

hej Gerda
jeg køber det hos PhamaCare tlf 45866712, det er billigere end de
firmaer jeg har set på internettet. de købes i 180 stk(rækker til 2
måneder) 266,49 kr + 50 kr i porto og eksp. Hvis du køber 2X180(til 4
mdr)sparer du de 50kr. Sammen med pillerne får oplysninger om glucosamin
og prisliste med rabat ved større mængder. PS. en overlæge sagde til mig
hvis det ikke hjalp mig, ville det heller ikke skade, da der er så små
og få bivirkninger, han forstod heller ikke, at det ikke er frigivet.

hilsen hasselbalch

http://www.kandu.dk/

Fra : hasselbalch

Dato : 04-04-03 08:51

> [...]
>
> Hasselbalch. Hvor meget glucosamin tager du ? hvad hedder det helt
> nøjagtigt, hvor har du fået fat i det ? og allervigtigst... synes du

jeg glemte at sige jeg er gået fra stærke smerter døgnet rundt til
næsten smertefri. det eneste jeg har tilbage, er lidt smerte i nakken
når jeg når aften. og de siger man ikke kan vurdere effekten før efter 2
mdr fordi det ikke er et smertestillende middel, men tager smerterne
fordi det bedrer brusken i leddene.

http://www.kandu.dk/

Fra : hasselbalch

Dato : 04-04-03 11:04

> [...]
> Har nogen her erfaringer hermed ?
> Jeg kan selvfølgelig bare prøve og så holde op hvis det går galt ??

hej gerda

jeg køber glucosamin hos PharmaCare(45866712), det er billigere end de
firmaer jeg har set på internettet. mindstekøb 180 stk(rækker til 2 mdr)
266,49 kr + porto og eksp. 50 kr. Hvis du køber 2x180 stk(4mdr) sparer
du de 50 kr. når du får leveret, får du samtidig tilsendt oplysninger om
glucosamin og prisliste (besparelser ved større køb).
videnskabeligt kan jeg ikke sige om det er glucosamin der har hjulpet,
men da jeg startede havde jeg stærke smerter i døgnets 24 timer, nu er
jeg så at sige smertefri, kun lidt smerter i nakken når jeg når aften.
Gigtforeningen siger det kan tage 2 mdr før man får effekten, da det
ikke er et smertestillende middel, men tager smerterne pga. det bedrer
brusken i leddene. en overlæge sagde til mig at jeg sagtens kunne bruge
det da der så små og få bivirkninger i forhold til alm. gigtmedicin. jeg
har ikke kunnet bruge alm. gigtmedicin pga. maven. jeg startede med
glucosamin 22-2-03 og jeg har ikke haft maveproblemer trods det at min
mave er sart når det gælder medicin.
men husk de skal skrive det hvis bare 1-2% af patienterne har
bivirkninger.
men husk at spise før du tager medicin.

hilsen hasselbalch

http://www.kandu.dk/

Fra : preben kaas

Dato : 04-04-03 13:10

On Fri, 04 Apr 2003 10:04:22 GMT, "hasselbalch"
> [...]

>mave er sart når det gælder medicin.
> men husk de skal skrive det hvis bare 1-2% af patienterne har

Der er jo også den mulighed at man køber "glucosaminsulfat" (indholdet
i tabl.) i pulverform hvoraf der skal tages 1½ gram dagligt.

det er meget billigere end tabletter:

Naturkost(Odense) kr. 298,- for 250 gram = nok til 5½ måned dvs. kr.
55,- pr. måned

www.suntrading.dk 360 gram for kr. 315,- + porto 35,-
nok til 8 måneder hvilket giver kr. 44,- pr. måned

Jeg har kun taget pulveret i ca. en måned så jeg tør ikke endnu udtale
mig om virkningen.

med venlig hilsen
Preben

fjern xxx fra mail adresse

Fra : hasselbalch

Dato : 04-04-03 18:53

> [...]
> Har nogen her erfaringer hermed ?
> Jeg kan selvfølgelig bare prøve og så holde op hvis det går galt ??

hej Gerda
jeg køber glucosamin hos ParmaCare(45866712). Mindstekøb 180 stk.(rækker
til 2 mdr) pris:266,47 kr + porto -eksp. 50 kr.ved køb af 2x180 stk(4
mdr) sparer du de 50 kr.med leveringen får du oplysninger om glucosamin
+ prisliste(besparelser ved større mængde). jeg kan ikke videnskabeligt
sige, at det er glucosamin der har hjulpet. men før havde jeg stærke
smerter 24 timer i døgnet,og nu er jeg så at sige smertefri. der er kun
lidt i nakken når jeg når aften. Gigtforeningen siger man ikke kan regne
med effekt før efter 2 mdr, da det ikke er et smertestillende middel,
men tager smerterne ved at bedre brusken i leddene. en overlæge sagde
jeg sagtens kunne spise det, da der få og meget små bivirkninger i
forhold til alm. gigtmedicin. jeg har brugt det siden 22-2-03 og jeg har
ikke mærket nogen bivirkninger

hilsen hasselbalch

http://www.kandu.dk/