Cronjob stopper
Fra : Michael Andreasen

Dato : 02-04-03 12:04

Hey.. jeg har et lille script jeg kører med: * * * * /usr/bin/php
/root/script.php

Scriptet slår op i noget SQL og sender en mail til 200+ mail adresser ved
hjælp af php's mail();

Problemet er at scriptet stopper eller timer ud efter 50-60 mails er sendt.

Det virker helt fint hvis jeg bare kører det fra sh med "php script.php"

Nogen som kan hjælpe mig lidt videre?

--
Med Venlig Hilsen
Michael Andreasen

Fra : Soren Davidsen

Dato : 02-04-03 13:17

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> writes:

> [...]
>
> Det virker helt fint hvis jeg bare kører det fra sh med "php script.php"

proev at redirecte stderr/stdout til en fil, og se om der er nogle
beskeder fra dit script under cron..

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Claus Sørensen

Dato : 02-04-03 12:09

Michael Andreasen wrote:

> Hey.. jeg har et lille script jeg kører med: * * * * /usr/bin/php
> /root/script.php

Hvis dette er korrekt kopieret, så mangler du en stjerne:

1. angivelse: minuttal
2. angivelse: timetal
3. angivelse: dag i måned
4. angivelse: måned i år
5. angivelse: dag i uge

De herligste hilsner

Fra : Peter Makholm

Dato : 02-04-03 12:16

Claus Sørensen <cs@chbs.dk> writes:

> Hvis dette er korrekt kopieret, så mangler du en stjerne:
>
> 1. angivelse: minuttal
> 2. angivelse: timetal
> 3. angivelse: dag i måned
> 4. angivelse: måned i år
> 5. angivelse: dag i uge

Og så kan det i øvrigt ikke anbefales at bruge 5 stjerner, medmindre
man er helt sikker på at det er det man vil.

Jeg har på et tidspunkt haft noget kørende med '* * 1,15 * *
script'. Jeg fik det stoppet 11.06, det sendte meget passende også en
666 linjer langt indlæg ud.

--
Peter Makholm | I laugh in the face of danger. Then I hide until
peter@makholm.net | it goes away

Fra : Kent Friis

Dato : 02-04-03 18:06

Den Wed, 02 Apr 2003 13:16:12 +0200 skrev Peter Makholm:

>Og så kan det i øvrigt ikke anbefales at bruge 5 stjerner, medmindre
>man er helt sikker på at det er det man vil.

5 stjerner kan de fleste forstå, det er klokken hvadsomhelst.

>Jeg har på et tidspunkt haft noget kørende med '* * 1,15 * *
>script'. Jeg fik det stoppet 11.06, det sendte meget passende også en
>666 linjer langt indlæg ud.

86400 gange den 1 og 15 i hver måned...

Mvh
Kent
--
echo f 0:0 ffff 0 | debug

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-04-03 23:43

Kent Friis skrev:

> 86400 gange den 1 og 15 i hver måned...

Hvorfor ikker 1440 gange?

// Klaus

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 03-04-03 00:00

Kent Friis skrev:

> 86400 gange den 1 og 15 i hver måned...

Hvorfor ikke 1440 gange?

// Klaus

Fra : Kent Friis

Dato : 03-04-03 16:45

Den Wed, 2 Apr 2003 23:00:08 +0000 (UTC) skrev Klaus Alexander Seistrup:

>Hvorfor ikke 1440 gange?

D'oh... Du har ret.

Mvh
Kent