MS Windows
briani 27239
Win2k, bruger-netværksprob.
Fra : SuperNova

Dato : 02-04-03 10:54

Har en notebook med XP, og en stationær med W2k.
Netværket fungerer.
På W2K kan jeg sagtens UL/DL shared filer på notebooken (XP)
Men ikke omvendt. Der er delt filer.
Jeg har lavet en bruger, f.eks. Login:xxx Pass:yyy
XP spørger om dette, bliver indtastet
men så skriver den at \\computernavn ikke er tilgængelig.

Inde i min Bruger/grupper opsætning står den bruger jeg lige har
oprettet i Mappen "computernavn"
og hvis jeg logger på den stationære (W2K) med den bruger som
ovennævt er der ingen prob. og så nu har jeg "kun" de rettigheder som
angivet i Bruger/Grupper.
Det er som om at den ikke tillader en ext. bruger.

Hjælp, jeg er desperat (Har prøvet lang tid)

Med venlig hilsen, Bo Andersen.

Fra : jens

Dato : 02-04-03 11:04

"SuperNova" <qwertydotcom@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> angivet i Bruger/Grupper.
> Det er som om at den ikke tillader en ext. bruger.
>
> Hjælp, jeg er desperat (Har prøvet lang tid)

Slå firewallen i XP fra.

mvh Jens

Fra : SuperNova

Dato : 02-04-03 11:30

> Slå firewallen i XP fra.
>
> mvh Jens

Vidste der var noget jeg havde glemt, den ER slået fra.
Med venlig hilsen, Bo Andersen.

Fra : jens

Dato : 02-04-03 14:12

> Vidste der var noget jeg havde glemt, den ER slået fra.
> Med venlig hilsen, Bo Andersen.

Samme arbejdsgruppe ?

mvh Jens

Fra : SuperNova

Dato : 02-04-03 16:40

> Samme arbejdsgruppe ?
>
> mvh Jens

Jep, begge er på "Workgroup" arbejdsgruppe. Det er kun
fra XP mod W2k, jeg ikke kan logge på.

Mvh, Bo Andersen.

Fra : jens

Dato : 02-04-03 17:45

> Jep, begge er på "Workgroup" arbejdsgruppe. Det er kun
> fra XP mod W2k, jeg ikke kan logge på.

Jeg formoder du har aktiveret gæste kontoen i w2k.

Hvilke rettighedder er der delt med ?
w2k kører avanceret fildeling, men læse adgang uden ret til visning af
indhold hjælper ikke ret meget.

mvh Jens

Fra : SuperNova

Dato : 02-04-03 19:11

> [...]
>
> Hvilke rettighedder er der delt med ?
> w2k kører avanceret fildeling, men læse adgang uden ret til visning af

Ja, gæstekontoen er aktiv. Jeg har også prøvet med en anden (ny) konto
tilknyttet gruppen af ´"Gæster"
Under fanebladet "Deling" og "Sikkerhed" er alt slået til (Læsning,
skrivning, visning, osv.)
For det aktuelle drev, stadig ingenting :-/
Lige nu FTP'er jeg frem og tilbage, der virke da men ikke optimalt. Øv.
Måske man skulle prøve en ny intallation af w2k........igen.
Hvis der ikke er mere at gøre, trækker jeg den om bagved og skyder den
som den syge hest den er !

Mvh, Bo.

Fra : jens

Dato : 02-04-03 19:35

> [...]
> Måske man skulle prøve en ny intallation af w2k........igen.
> Hvis der ikke er mere at gøre, trækker jeg den om bagved og skyder den

Du får ikke noget bedre end w2k til et hjemmnet.....
Men forskellige indstillinger kan forhindre adgang til den fra ukendte som
du jo er når du kommer fra en anden maskine.
Er der en firewall indblandet ?
Er der nogen "godkendelses" protokoller aktiveret på w2kèn ?

Opret en bruger på w2k med brugerrettighedder.
og brug dennes bruger/pass ved login så du ved hvad navnet skal være.
Det er en betingelse at der er password på administrator kontoen for at få
w2k til at acceptere netcnnects.

mvh Jens

Fra : SuperNova

Dato : 03-04-03 10:11

> [...]
> og brug dennes bruger/pass ved login så du ved hvad navnet skal være.
> Det er en betingelse at der er password på administrator kontoen for at få

Ingen firewall, af nogen slags.
Jeg vidste ikke at admin skal være på med Passwd. Det er jeg nu.
Har oprettet en bruger, med brugerrettigheder.
"Godekendelses" protokoller, forklar nærmere ? Men jeg tror det ikke, jeg
har i hvert fald ikke installeret noget ekstra. Kun TCP/IP.
Hvis jeg prøver at få adgang via. XP.
Beder den mig om Login/pass.
Hvis jeg skriver noget tilfældigt volapyk, beder den bare om et nyt
login/pass.
Hvis jeg så skriver det rigtige login/pass. Skriver den "Computeren er ikke
tilgængelig"
Jeg er ikke i tvivl om at der er "noget" i w2k som spærrer for adgangen, jeg
kan bare ikke
finde det, Øv.
Med venlig hilsen Bo Andersen.

Fra : jens

Dato : 03-04-03 10:19

> [...]
ikke
> tilgængelig"
> Jeg er ikke i tvivl om at der er "noget" i w2k som spærrer for adgangen,

Gå i netværkstedder på w2k``en og opret en ny forbindels/avanceret
forbindelse/ - tillad indgående forbindelse.
Deri kan du bagefter vælge brugere og en del andre ting.
Det burde løse det.
(oplysningen om at den spørger efter bruger/pass flere gange gav den ide)

mvh Jens

Fra : SuperNova

Dato : 04-04-03 17:20

> [...]
> Det burde løse det.
> (oplysningen om at den spørger efter bruger/pass flere gange gav den ide)

Ja, det var en god ide. Det havde jeg ikke set.
Problemet er bare at det heller ikke virkede. øv.
Jeg må dog takke dig for din vedholdenhed.
mvh. Bo.

Fra : jens

Dato : 04-04-03 18:20

> Ja, det var en god ide. Det havde jeg ikke set.
> Problemet er bare at det heller ikke virkede. øv.
> Jeg må dog takke dig for din vedholdenhed.
> mvh. Bo.

Jaja der er mere da.
Når det ikke løser problemet er der en godkendelses protokol aktiveret.

Enten under ip config sidste fane hvor der er noget "ipsec" opsætning (
sættes på tillad alle ) , eller i egenskaber for lan forbindelse/
godkendelse.

kik lidt på dem.

mvh Jens