Den lille forskel ??
Fra : Martin_P

Dato : 02-04-03 07:29

Jeg sad og legede lidt med Dennis Knappe's paging side og straks så
mit øje denne connection streng :

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

hvorimod jeg bruger

Hvad er forskellen ?? andre end at man af praktiske hensyn ikke (jeg
kunne ikke få den til det) kan køre en do while not rs.eof på
recordsettet

Mange tak
Martin_P

Fra : DR_CHAOS

Dato : 02-04-03 08:08

set rs eller set conn er en metode til at sætte værdien af en variabel
og det betyder at du også kan bruge set hejmeddig som et variabel
navn.

eneste forskel er hvad du kalder din variabel :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Frank Sørensen

Dato : 02-04-03 11:11

> Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
Sætter variablen rs til at være et recordset object

> Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Sætter variablen Conn til at være et connection object

Connection objectet bruges til at skabe kontakten til din database
Recordset objectet bruges til at indeholde de udtrukne data fra din database

Frank Sørensen

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Steen Eiler Jørgense~

Dato : 03-04-03 09:51

"Frank Sørensen" <frank2@tdc*REMOVE*adsl.dk> skrev

> [...]
>
> Connection objectet bruges til at skabe kontakten til din database
> Recordset objectet bruges til at indeholde de udtrukne data fra din

Tillad mig lige at stille et tillægsspørgsmål: Det er klart, at en
connection skal åbnes, før man kan køre sql-requests på den. Men jeg har
aldrig åbnet et recordset først. På mit site bruger jeg konsekvent

set rs=conn.execute(sql)

og lukker selvfølgelig recordsettet efter mig. Bør man åbne sit recordset
først med

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")

eller er det ligemeget?

--
Steen Eiler Jørgensen
"No, I don't think I'll ever get over Macho Grande.

Fra : Frank Sørensen

Dato : 03-04-03 13:18

Bør man åbne sit recordset
> først med
>
> Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
>
> eller er det ligemeget?

Godt spørgsmål, jeg ved faktisk ikke hvilken forskel der er på de 2 metoder,
men som du siger kan det gøres på begge måder.
Om det er en fordel at bruge den ene frem for den anden ved jeg ikke