MS Windows
briani 27239
"Højreklik"menu i Xp
Fra : ANGELA CHRISTOPHERSE~

Dato : 01-04-03 23:17

Har fået et underligt problem; når jeg forsøger at åbne mapper og filmapper
i XP, kommer søg-vinduet frem. Når jeg højreklikker står der også "Søg"
øverst (med fed skrift) efterfulgt af "Åbn" og "Stifinder". Ved højreklik på
drev (som jeg mener der også plejer i mapper) er rækkefølgen "Åbn",
"Stifinder" og "Søg". Det skyldes muligvis en "uatoriseret" bruger - men
hvordan ændrer jeg i højreklik.menuen?

Hilsen Finn

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 01-04-03 23:29

Åben en hvilken som helst mappe. Vælg 'Funktioner'-->'Mappeindstillinger'.
Vælg dernæst fanen <<filtyper>> og næsten allerøverst står *filmappe*.
Marker denne og tryk på knappen 'Avanceret' i nederste højre hjørne. Her kan
du konfigurere de hændelser windows kan foretage sig vedr. en filmappe.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup <-- Opdateret med lyddæmpning =)

Fra : Anders Lund

Dato : 02-04-03 06:15

Trygleren [9000] wrote:
> [...]
> knappen 'Avanceret' i nederste højre hjørne. Her kan du konfigurere
> de hændelser windows kan foretage sig vedr. en filmappe.

Til dem som har engelsk Windows, kan jeg sige at "File Folder" står under
filtypen "N/A". Ved ikke hvordan det er på dansk.

Det jeg gjore for at afhjælpe mit problem (den åbnede "Find", hvis jeg
downloadede en fil og valgte "Open folder") var at gøre som Trygleren skrev
og så tilføjede jeg en kommando til, som hed Open og bad den om at åbne den
med C:\WINNT\Explorer.exe.

Nu virker det igen .. kanon!

Tak for hjælpen Trygleren, du er bare alletiders!
--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 02-04-03 07:20

> Tak for hjælpen Trygleren, du er bare alletiders!

Jeg ved det, jeg ved det =)

Fra : WeirdOlsen

Dato : 02-04-03 08:42

> Til dem som har engelsk Windows, kan jeg sige at "File Folder" står under
> filtypen "N/A". Ved ikke hvordan det er på dansk.

I den danske version står den under I/T...

_olsen

Fra : ANGELA CHRISTOPHERSE~

Dato : 02-04-03 12:06

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e8a13c3$0$155$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
kan
> du konfigurere de hændelser windows kan foretage sig vedr. en filmappe.

Tak;det virker - jeg skrev "open", angav som "standard"og som program
"Explorer.exe" - men - nyt "problem" : Nu lægger stifinder sig i
værktøjslinjen og viser alle de drev/mapper, jeg har åbnet..Hvorfor nu det?
Sjov ting 2: Undermapper vises nu i et nyt vindue oven i det gamle. (I
"filtyper" er der en boks, der hedder "gennemse i samme vindue", men den er
nedtonet..)
3.: i "filtyper" står der f.eks. under "drev" "find" som handling, men den
åbner godt nok..
Ja, det var en del, men jeg syn´s sgu´ det er underligt

Hilsen Finn