Hjælp til indkøb af nyt filter
Fra : MJO

Dato : 01-04-03 22:48

Hej

Jeg har et 54l akvarie, pumpen der fulgte med er vidst ikke tilstrækkelig
til akvariet
Den er noget lille og skal renses ca. hver anden uge.
Kan det skyldes overfodring?
Men de får en terning røde myggelarver ca. hver anden dag plus en smule
flagefoder.
Myggelarverne er til frøerne men kampfisken er også helt tosset med dem.

I akvariet har jeg:
1 Kampfisk
2 Shubunkiner
2 Sporefrøer
1 Stor sugemalle
1 Neonfisk (forsøgte at spæde til med små nye Neonfisk men Shubunkinerne
spiste dem )
1 Platy
3 Citrontetra(vil jeg tro)

Jeg har kig på tre forskellige filtre med hver deres fordel og ulemper

Eheim 2008
Eheim Aquaball (kan ikke lige huske model)
Vitakraft(kan heller ikke lige huske model)

2008 er tilsyneladende et udemærket filter, det kan nemt renses da filter
delen kan adskilles fra motordelen i et snuptag. ca. pris 241 kr
ydeevne 150-300 l/t

Aquaball 2208: har en høj ydeevne, tror nok modellen jeg kiggede på havde
max. på 480 l/t.
Aquaball har også aktivt kulfilter men skal dog tages op fra akvariet når
det skal renses. ca. pris 270 kr.

Hvad skal jeg vælge hvis jeg overhovedet bør vælge et nyt filter?
Men jeg er ikke tilfreds med det jeg har skal det lige siges.

Mvh Martin Johansson

Fra : Thomas

Dato : 02-04-03 12:21

Hej MJO

Min filter pumpe i mit 54L akvarie er også lige røget, så nu har jeg
investeret i en Powerhead, hvortil jeg har købt bundfilter plader.

Den flytter 450 L/T og man kan bruge den til bundfilter eller bare filter.
Der er også mulighed for at få luftbobler i "udstødningen".

Mvh

Thomas

Fra : MJO

Dato : 02-04-03 18:20

Hej

Hmm sådan en powerhead ser da smart og nu dagens dumme spørgsmål: Hvordan
virker den egentlig?
Jeg har fundet lidt forskellige powerheads her
http://www.zoozity.dk/templates/group.asp?group=139, hvilken en vil mon
passe til mit akvarium?

P.S Hvordan får man en kampfisk på slankekur? Den ligner en ballon hvergang
jeg har fodret med røde myggelarver.
De er altså til mine sporefrøer