Hvor finder man stedet ?
Fra : EnjoyNews

Dato : 01-04-03 21:55

Hejsa,

Jeg har fået stor ros for mine billeder som jeg har malet.. og nu vil jeg
gerne begynde at sælge ud af dem.. men jeg aner ikke hvilket prisleje jeg
bør lægge mig. Er der et sted man kan få det vurderet, gerne gratis måske ?
det behøver ikke at være den helt vilde vurdering bare noget ca.

Er der nogen der kan hjælpe ?

mvh
Klaus Vejsgaard, Frederiksberg

Fra : max

Dato : 02-04-03 10:56

> [...]
?
> det behøver ikke at være den helt vilde vurdering bare noget ca.

prøv evt at smide et par billeder op her:
http://www.yellowbase.dk/
Ellers er 0.50kr. pr cm2 måske et ok udgangspunkt..
mvh max

Fra : A. C. Rosmon

Dato : 02-04-03 15:53

> prøv evt at smide et par billeder op her:
> http://www.yellowbase.dk/
> Ellers er 0.50kr. pr cm2 måske et ok udgangspunkt..
> mvh max

Skrubrækker!! Efter min bedste overbevisning vil du komme til at sætte penge
til ved 0,50 kr/cm2. Du skal starte med 1kr/cm2, OG UNDER INGEN
OMSTÆNDIGHEDER UNDER 0,75kr/cm2. Selv tager jeg 1,5 - 2,5 kr/cm2. Selv bor
jeg i en egn hvor tingene ingenting må koste, og hvor de spørger om det nu
også er noget værd. Disse priser, er dem jeg siger at både mine elever og
medlemmerne af Den Blå Palet skal tage. Ligeledes er det forbudt at sælge
noget som helst for under 500 kr. Med disse priser, er der lidt luft til at
kunne give lidt mængderabat eller familierabat.

Skal du ud til kunstforenimger, skal de garantere et salg på 3 - 4.000kr.
"Naboer" kan, hvis de sørger for transporten "nøjes" med 1.000 kr., men så
er det også sagt.

Med den beskedenhed du lægger for dagen, skulle man tro du er Thybo, men lad
mig se hvad i laver.

er i blevet lidt nysgerrig efter jeg og Den Blå Palet er, kan i se her:

www.denblaapalet.dk
www.rosmon.dk
og skulle nogen af jer få vild lyst til at være med på workshop sammenmed
os, så mail det til mig. Vi har workshops d 7-9 august, og i uge 42.

Mvh
A.C.Rosmon

Fra : max

Dato : 02-04-03 17:15

> [...]
> er det også sagt.
>
> Med den beskedenhed du lægger for dagen, skulle man tro du er Thybo, men

Så så AC, du får ikke mere ret ved at råbe HØJT, du har en mening om
hvad ting skal koste og såfremt du kan sælge til de priser er det jo den
rigtige pris..

Kunstforeninger - hm, desværre er de ikke altid så gode til at overholde
de minimums beløb du omtaler. Det hænder heller ikke sjældent at de
presser prisen helt i bund, specielt overfor "unge" uerfarne kunstnere..
http://www.sdkunst.dk/ måske er der lidt brugbar info på dette link.

Beskedenhed har ikke noget med det at gøre, men derimod mange års
erfaring, der siger det er bedre at sælge meget til en billig penge end ikke
at sælge noget for en formue.. Men jeg ved der er folk der har en anden
mening og det er helt fint med mig...max