MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
formattering af harddisk
Fra : Sorensen

Dato : 01-04-03 20:32

Jeg har formatteret min harddisk med kommandoen format c: og det gik fint
nok indtil jeg skulle installere win xp pro igen. Dette program kommer under
installationen og siger at der er en eller anden fejl som gør at det ikke
kan installeres. Er der ikke en kommando som sletter harddisken fuldstændig
og hvordan installerer jeg win xp pro uden at installere win 98 først. Den
kan jo ikke startes op fra dos.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 01-04-03 20:40

>Dette program kommer under
> installationen og siger at der er en eller anden fejl som gør at det ikke
> kan installeres.

Kan du være lidt mere specifik?

>Den kan jo ikke startes op fra dos.

Du kan boote fra cden. Sæt cdromdrev til at være 'primary boot device' eller
lignende i BIOS.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup <-- Opdateret med lyddæmpning =)

Fra : Sorensen

Dato : 01-04-03 21:07

Fejlen kommer under installationen og lyder som følger:

Der er fundet en fejl, og windows er blevet lukket ned for at forhindre
beskadigelse af computeren.
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Og så står der en masse om hvad man kan gøre+ til sidst står der

tekniske oplysninger
stop: 0x0000000A (0x4e746146, 0x00000002, 0x00000001, 0x807ce097

Er der nogen som kan tyde dette og sige hvad fejlen er. Jeg har bootet fra
cd-rom drevet

Ib

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e89ec46$0$148$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : GINGE

Dato : 01-04-03 21:14

Du kan læse om problemet her

http://support.microsoft.com/?kbid=311564

Per

Fra : Sorensen

Dato : 01-04-03 21:27

Tak for det. Så må jeg prøve om det er løsningen.

Fra : GINGE

Dato : 01-04-03 22:19

Den her er nok mere passende

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechn
ol/winxppro/reskit/prmd_stp_hwpg.asp

Per

Fra : jens

Dato : 01-04-03 23:32

"Sorensen" <ibib@soerensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stop: 0x0000000A (0x4e746146, 0x00000002, 0x00000001, 0x807ce097
>

> Er der nogen som kan tyde dette og sige hvad fejlen er. Jeg har bootet fra

Er der sat nye pci enhedder i maskinen siden sidst den kunne køre ?
Hvis ikke er det 90% sikkert en stang ram der er lidt løs på tråden.

mvh Jens

Fra : jens

Dato : 01-04-03 23:30

> hvordan installerer jeg win xp pro uden at installere win 98 først. Den
> kan jo ikke startes op fra dos.

Jo den kan,, i mappen I386 kan man starte install af xp via "winnt.exe"
Det kan fint gøres fra dos efter formatering, og man kan ompartitionere og
formatere undervejs men der kræves en harddisc at arbejde på som bliver c
drevet om man så installerer xp på det eller ej.

mvh Jens