Gigtmiddel søges!
Fra : Line

Dato : 01-04-03 20:27

Min labrador på 5 år lider af gigt i begge forben. Vi har givet ham
Vital Animin i lang tid, men han halter stadig. Fra dyrlægen har vi
fået Rimadyl, men det virker ikke specielt godt. Er der nogen der
kender andre midler?

Fra : skingur

Dato : 01-04-03 20:41

"Line" skrev d. 01-04-03 20:27 dette indlæg :
> [...]
> Vital Animin i lang tid, men han halter stadig. Fra dyrlægen har vi
> fået Rimadyl, men det virker ikke specielt godt. Er der nogen der

tjaeee... vi fik noget specialfoder hos dyrlægen, suppleret med
lakseolie, der skulle være godt mod gigt. Ellers er der vel kun
guldimplantater tilbage... suk, dyrt!!!!
Held og lykke, Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Voigt

Dato : 01-04-03 20:48

"Line" <line@jornow.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vital Animin i lang tid, men han halter stadig. Fra dyrlægen har vi
> fået Rimadyl, men det virker ikke specielt godt. Er der nogen der

Jeg har selv haft samme problem med en gammel Labrador, og jeg havde faktisk
heller ikke nogen speciel god reaktion på Rimadyl (var med i et forsøg for
nogle år siden omkring dette middel). Jeg fik lagt guld i albuerne (hvilket
havde begrænset effekt). Jeg gav Artroflex hvilket er et "natur"-medicin som
kan købes hos en velassorteret dyrlæge (Det så ud til at virke). Og så
brugte jeg Metacam der er receptpligtigt, men som fungerede godt på min
hund. Jeg skal ikke påstå at det var udslagsgivende, men jeg brugte faktisk
også lakseolien fra Henne Pet-Food.

Hvis du bor i Københavnsområdet er Claus Sloth på Skovshoved Dyreklinik
manden at tale med. Selvom han ikke er min normale dyrlæge, så må jeg
tilstå, at han simpelthen er fantastisk dygtig, og jeg er sikker på at han
ved alt om de nyeste behandlinger.

Gamle Stormy måtte jeg aflive for godt et år siden. Men han blev da 10 år
gammel, selvom han de sidste fem år var plaget af gigt.

Mvh
Søren Voigt

Fra : Peter Brown

Dato : 01-04-03 22:31

> [...]
> Vital Animin i lang tid, men han halter stadig. Fra dyrlægen har vi
> fået Rimadyl, men det virker ikke specielt godt. Er der nogen der

Min hund, af "hul i hækken" race, og på størrelse med en fårehund, havde
lidt hoftedysplasi og lidt slidgigt i hofterne, som gav sig udslag i lidt
halten samt lettere besvær med at komme op på sofaen.
Vi har nu givet hende Glukosamin i 2 måneder, og har mere eller mindre fået
vor gamle hund igen. Der er igen blevet plads til at pjatte, lyst til at
lave skin angreb når vi går tur og sove på sofaen, på ryggen, med alle fire
ben strittende lige op i luften. Alt sammen noget vi ellers ikke har set
meget til det sidste ½ år.
Den eneste der har udvist utilfredshed, er vor dyrlæge, som jo så også går
glip af den indtægt, og i den ende, er det desværre mit indtryk, at pengene
betyder mest, så kommer hundens tarv second .

Peter Brown.

Fra : Rikke Andersen

Dato : 02-04-03 07:41

> [...]
pengene
> betyder mest, så kommer hundens tarv second .

Hej Peter

Dette er ikke en vittighed ?? Du godeste - hvis det er din opfattelse at han
rent faktisk er delvist utilfreds med at hunden har det godt og derfor ikke
kommer i konsultattionen. Kan man fortsat have tillid til sådan en dyrlæge.

Hvor I landet bor du ?

Mange hilsner

Rikke Andersen

Fra : Peter Brown

Dato : 02-04-03 11:52

> [...]
ikke
> kommer i konsultattionen. Kan man fortsat have tillid til sådan en

Hej Rikke

Jeg vil ikke sige, at han er utilfreds med at hunden har det bedre, men
han havde hellere set, at jeg i stedet købte nogle af han meget dyrere "Vet"
løsninger, og virker i den forbindelse ret afmål og let sur i sine
kommentarer.
Kan i samme forbindelse henvise til en af mine venner, som er
folkepensionist. Han havde en Svensk Gårdhund (Foxterrier race), som blev
syg. Det kostede den arme mand kr. 2.500 i løbet af 14 dage (ingen
forsikring). Om hunden kunne være blevet rask, skal jeg ikke kunne sige, men
da spørgsmålet kom, om dyrlægen ville fortsætte med at behandle hunden, mod
at dens ejer fik en afdragsordning, var svaret nej. Den slags kunne man skam
ikke. Pengene for at få aflivet hunden, for den havde det virkeligt skidt,
måtte jeg låne ham. Samtidig skal det ses i lyses af, at manden havde været
kunde hos den dyrlæge i 9 år, og altid betalt sine regninger.
Behøver vel ikke at tilføje, at jeg nu er på udkik efter en dyrlæge her i
det Midtjydske, som også KAN LIDE dyr.

Peter Brown

Fra : Therese

Dato : 02-04-03 13:17

"Peter Brown" <doc_069@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunde hos den dyrlæge i 9 år, og altid betalt sine regninger.
> Behøver vel ikke at tilføje, at jeg nu er på udkik efter en dyrlæge her i

Kan du så få skiftet dyrlæge !! Og det kan kun gå for langsomt.

Jeg kan fortælle, at min dyrlæge på Højbjerg dyreklinik har et helt andet
syn på tingene, så din må altså (forhåbentlig) være en af de få særtilfælde.

Første gang jeg kom der var for ca. 3 år siden, da jeg lige havde fået en
stakkels lille kattekilling, der var blevet meget groft behandlet. Den
første regning lød på 1500 kr og da jeg var på S.U. fik jeg lov til at
afdrage over 3 mdr. De havde aldrig set mig før. Det var jeg i hvert meget
glad for, og har siden aldrig været i tvivl om valg af dyreklinik Og de
har altid levet op til det. Det er f.eks. heller ikke altid han tager penge
for konsultation og sådan noget.

Så i gang med at lede... Der må være nogle midtjyder herinde der kan
anbefale en omkring hvor du bor.

--
Mange hilsner
Therese

Fra : Smat

Dato : 02-04-03 14:44

Ja jeg kan jo også sagtens anbefale en i Århus, men det er jo ikke helt
midtjysk. Hvor midtjysk er det, kan Skive/Viborg du?

Margrethe

Fra : René Løwenneck

Dato : 02-04-03 09:26

Hej Line !

> [...]
> Vital Animin i lang tid, men han halter stadig. Fra dyrlægen har vi
> fået Rimadyl, men det virker ikke specielt godt. Er der nogen der

Prøv at kigge på denne side :

http://www.loweneck.dk/default.asp?PG=102

Det var måske et forsøg værd.

René Løweneck
www.loweneck.dk
www.lowesite.dk

Fra : Pernille

Dato : 02-04-03 14:19

Prøv nogle piller der hedder Concal, som er baseret på strandskaller og kan
bruges til både mennesker og dyr. Vi har selv prøvet det på vores Dobermann
som i perioder døjer med ømme led pga. alderdom.

Mvh

Pernille

Fra : Pernille

Dato : 02-04-03 14:25

Det skal siges at du kan læse meget mere om det på St. Hippolyt`s
hjemmeside.

Held & lykke

Pernille
PS. Det kunne være sjovt med en tilbagemelding uanset udfaldet.

Fra : skingur

Dato : 02-04-03 14:28

"Hej Peter Brown... prøv Holme Dyreklinik. Han er SUVERÆN og elsker dyr.
Og han har GOD tid, når man er der!
Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : pmj

Dato : 02-04-03 20:23

> [...]
> Vital Animin i lang tid, men han halter stadig. Fra dyrlægen har vi
> fået Rimadyl, men det virker ikke specielt godt. Er der nogen der

Hej Line
Min hund på 8½ har lidt af slidgigt i skuldrene og deraf periodevis
halthed til følge. Sidste vinter gik det helt galt. Nu får hun Atroflex
(købes hos dyrlægen), har skiftet til "anti-senilitetsfoder" Hills b/d
(også dyrlægen) og opfører sig som en pjattet 3-årige. Ca 1 måned efter
at jeg startede med Atroflex stoppede hendes halthed og den har ikke
vist sig siden på trods af div. løbeturer og drønen rundt med unghunde.

Prøv det (det hjælper også mennesker)

Mange hilsener

Pia Johnsen
www.entlebucher.dk