Fiksering af barn.
Fra : Fly Christensen

Dato : 21-03-01 09:56

Tjaa, overskriften er nok lige lovlig hård, men det drejer sig alligevel
om noget lignende.
Vores 2-årige datter kravler ud af hendes seng meget tidligt om
morgenen. Enten kravler hun op i brormands seng og mobber ham, eller
også så tømmer hun kommoden for tøj samt alle tingene på puslebordet
bliver snidt på gulvet, vådservitterne bliver taget ud, en efter en. Det
har vi nu prøvet nok. Det er yderst anstrengene, at det første man ser,
når man kommer ind på værelset er et kaotisk kaos. Det er nok til at
ødelægge hele ens dag. Hvad pokker gør vi får at holde hende i sengen?
Vi kunne selvfølgelig banke hende gul og blå hver gang for at få afløb
for vores aggressioner og frustationer, men det løser jo ikke problemet.
Vi kunne jo også binde hende fast til senge om aftenen, men det synes vi
heller ikke er en god løsning. Hvad med et låg til sengen? Så kommer hun
til at sove i et bur, men det løser jo problemet med at hun kravler ud
af sengen. Jeg synes bare, at det er lidt for åndssvagt. Hvis hun bare
ville lege med hendes legetøj, var det ikke noget problem. Er der nogle
af jer, som har en løsning, eller bare et forslag til en løsning, på
vores problem? Det begynder nemlig at blive meget trættende.

Fly

Fra : Gacer Spif

Dato : 21-03-01 15:41

Sovepiller ? Prøv det....

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 21-03-01 15:48

Hvad med højere tremmer?
Så har I stadig ikke fikseret hende, men
nærmere pasificeret hende.
Vil hun gå amok, hvis hun ikke kommer ud?

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Fly Christensen

Dato : 21-03-01 16:33

Bodil Grove Christensen wrote:

> Hvad med højere tremmer?
> Så har I stadig ikke fikseret hende, men
> nærmere pasificeret hende.

Det vil vi også langt hellere, da hun så stadig kan ræse rundt i sengen,
lege med hendes bamser etc. Problemet blive bare at forhøje tremmerne.
De er p.t. 55 cm fra madras til overkanten. Hmm, måske et skinnesytem,
hvor de ekstra tremmer glider på ydersiden af de andre? Det er i hvert
fald en tænker værd.

> Vil hun gå amok, hvis hun ikke kommer ud?

Nej, det tror jeg ikke. Hun plejer at affinde sig med situationen.

Fly

Fra : Birdy

Dato : 21-03-01 19:28

Kunne I bore huller til sengebunden længere nede af sengebenene?
Så ville I slippe for at lave en fingerklemmerløsning.

Fjern de ting hun absolut ikke må lege med, sæt dem højt op. Man kan også
købe sådan nogle dimser til at sætte i skuffer så de ikke er så nemme at
åbne. Så kan hun da ikke tømme kommoden for tøj.
Og så går det vel over igen.........hvad sker der hvis I tager hende ind i
jeres seng?
Birdy

Fra : Fly Christensen

Dato : 21-03-01 22:24

Birdy wrote:

> Kunne I bore huller til sengebunden længere nede af sengebenene?
> Så ville I slippe for at lave en fingerklemmerløsning.

Det kunne selvfølegelig være en løsning. Sænke bunden 10-20 cm.

> Fjern de ting hun absolut ikke må lege med, sæt dem højt op.

Det er det hele af det, som er på puslebordet: Creme, olie, bleer,
vådservietter, etc. Vi har tænkt over det, men problemt er, at "sætte
højt op" i dette tilfælde er oven på klædeskabet, altså lidt over 2
meter, så det har vi droppet.

> Man kan også
> købe sådan nogle dimser til at sætte i skuffer så de ikke er så nemme at
> åbne. Så kan hun da ikke tømme kommoden for tøj.

Hvor? Og hvad hedder de tingester. Det ville løse 50% af problemet.
Så lægger vi et hønsenet på puslebordet og sætter strøm til. Så skulle
den være klaret.

> Og så går det vel over igen.........hvad sker der hvis I tager hende ind i
> jeres seng?

Så leger hun grillkylling, og vi får ikke lukket et øje. Hvis hun
endelig falder i søvn, kan vi lige så godt slås om sofaen, da der ikke
er plads til os i sengen. Det er ufatteligt så meget plads et lille barn
kan bruge, når det sover.

Fly

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 21-03-01 22:59

> [...]
> vådservietter, etc. Vi har tænkt over det, men problemt er, at "sætte
> højt op" i dette tilfælde er oven på klædeskabet, altså lidt over 2

jeg gjorde selv det at jeg hængte eet lille jalousi skab op over
puslebordet... højt nok til at min søn ikke kunne nå men ikke for højt
til at vi kunne.... det kunne man jo gøre..... og så evt sætte en låse
mekanisme på hvis det stadig ikke er nok...
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Birdy

Dato : 22-03-01 09:46

Jeg mener at I vil kunne købe disse skuffedimser i en babyudstyrsforretning,
BabySam eller lign. Måske også på byggemarkeder eller i
køkkeninventarforretninger.
Birdy
En stor blikæske fra Ikea kunne måske være opbevaring for de ting der står
på puslebordet.
Hun vil nok have ret svært ved at få låget af.

Og så får jeg næsten klaustrofobi ved at tænke på de der soveposer.
Undskyld til de der er af en anden mening men jeg ville absolut ikke bryde
mig om at blive spærret inde i sådan en pose........så hvorfor gøre det ved
børn?
Har I selv prøvet ikke at kunne få lynlåsen op på jeres egen sovepose, man
bliver næsten desperat ved tanken, æ og!
I mange vuggestuer har jeg set at man har lavet en tremmeløsning for
åbningen af en krybbe så børnene netop ikke behøver at være spændt fast.
Nå men det var et lille sidespring.
Birdy

Fra : Martin Hansen

Dato : 24-03-01 23:41

On Thu, 22 Mar 2001 09:45:31 +0100, "Birdy" <Birdy.hylleberg@adr.dk> wrote:

>Undskyld til de der er af en anden mening men jeg ville absolut ikke bryde
>mig om at blive spærret inde i sådan en pose........så hvorfor gøre det ved
>børn?
Måske fordi børnene har det som mig, jeg syntes simpelthen det er pragtfuldt at ligge i sovepose. Og
er det koldt tager man posen op over hovedet og snører til. Så sover man prgtfuldt i sin lille
private pubbe.

--
MVH. Martin
Sønderborg

Fra : Laura

Dato : 22-03-01 11:47

Hvor? Og hvad hedder de tingester.

skuffesikringer
Nu ved jeg ikke hvor du bor men i dag har de dem i Netto Matthæusgade,
vesterbro, til 10 kroner for 3 stk., Og det er MEGET billigt.
HAr i overvejet at stå op når hun står op?
Eller ligge hende senere i seng, så hun ikke er frisk så tidligt?
Min datter på 2 år og 2 mdr sover 1½ time længere hvis vi husker at trække
gardinet for så der er helt mørkt.
Vi har sikret langt de fleste af de skabe skuffer hun ikke må komme i, men hun
har regnet dem ud, hun er bare ikke helt stærk nok til at åbne dem selvom hun
ved hvordan man gør....
Jeg syntes det er synd at bure en 2-årig inde, min datter ville blive rasende
hvis vi gjorde det med hende.
Vi har bygget en tilbygning til vores seng (en stor kasse med skummadras på i
sengehøjden), så nå ungerne af en eller anden grund alligevel ender inde i vores
seng, så bliver de smidt derhen når de er faldet i søvn igen.
laura

Fra : Solvej Mohr

Dato : 21-03-01 19:43

Jeg ved ikke om det er for sent for jeres vedkommende, men vi har haft held
med at bruge soveposer til alle vore 4 børn.Vi er begyndt når de er ganske
små og begynder at sparke dynen af sig, det primære formål er nemlig at
holde dem varme.

Den sekundære gevinst er at de aldrig kravler ud af sengen, det kan ikke
lade sig gøre og de forsøger end ikke. De kan godt stå op i posen. De vokser
ud af posen ca. ved 3 års alderen, men så er de også ved at være store nok
til at tage mod "fornuft".

Hilsen Solvej

Fra : Fly Christensen

Dato : 21-03-01 22:17

Solvej Mohr wrote:

> [...]
> ud af posen ca. ved 3 års alderen, men så er de også ved at være store nok

Undsklyd, men her tog det mig lige en halv time at samle mig selv op fra
gulvet (ROFL). Hun har en sovepose på. Det hjælper ikke en brik. Hun
kravler stadig ud af sengen.Hvordan hun gør det har vi endnu ikke helt
fundet ud af, men hendes metode virker. Jeg takker dog stadig for
forslaget.

Fly

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 21-03-01 22:51

> Er der nogle
> af jer, som har en løsning, eller bare et forslag til en løsning, på
> vores problem? Det begynder nemlig at blive meget trættende.

Jeg kom forresten lige i tanker om, at vi havde en seng, hvor bunden
kunne sænkes, efterhånden som ungerne blev større. Det var faktisk
det, der gjorde, at kun de allermest energiske kunne svinge sig over.
(Kathrine kunne!)

Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : Jens Jensen

Dato : 22-03-01 12:52

Hej Fly!!
Hvad med bare at flytte de ting, som guldklumpen ikke må lege med/rode i til
et sted hvor hun ikke kan nå dem??
Hilsen Jens

Fra : Martin Hansen

Dato : 24-03-01 23:47

On Wed, 21 Mar 2001 09:56:22 +0100, Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Vores 2-årige datter kravler ud af hendes seng meget tidligt om
>morgenen.
Kender det godt, heldigvis kan vi begrænse skaden ved at låse ind til stuen, så kommer de ind og
vækker os når de vil ind i stuen.
Men i jeres tilfælde kunne en alarm måske løse problemet, umiddelbart kunne jeg forestille mig noget
med en kontakt der bryder når vægten forsvinde fra sengen. Ellers kunne man evt. lave det med en
fotocelle på samme måde som den der siger ding, når man går ind i en butik. Alrmen skulle så slfg.
larme i soveværelset, så i vågner.

Fra : Brian Kristiansen

Dato : 25-03-01 22:31

Hej

Da jeg først så jeres indlæg tænkte jeg "at der burde være love mod at
mennesker som disse burde have lov til at have børn!", men efter at have
læst flere af svarene måtte jeg konkludere at andre så "igennem" mange af de
ting som var totalt uacceptable sætninger vedrørende børn!, så jeg vælger at
gøre det samme

Så her er mit bidrag:

Vi har selv en datter på 3 1/2 år som gør nøjagtigt det samme, hun har gjort
det siden hun kunne kravle, ALT skal ud af skabe, skuffer,etc.
Vi prøver at fjerne så mange ting som muligt, sørger for at det kun er ting
hun må få fat...som hun kan få fat i (eddikesyre, tabeletter til
opvaskemasninen, panodiler,skarbe knive, etc er gemt LANGT væk), sørger for
at det er store ting og ikke 1.000.000.000 små ting hun får fat i (de små
ting roder mere og fylder nemt et helt gulv), da vores lejlighed ikke er
særlig stor er det naturligvis lidt sværere at gemme alt væk, end hvis det
var en stor 5 værelses lejlighed. Vi prøver på at sørge for at tilpasse
hendes sengetid så hun vågner omkring den tid vi har planlagt at stå op !
Men her er min pointe: Børn skal ikke fikseres (med mindre de er voldlige)
og da specielt ikke en på 2 år, kan i ikke finde en løsning så søg
proffesional hjælp !
At hun er nysgerig, vil sikkert bringe hende langt i livet ! (tag ikke det
fra hende!), men et tror jeg er sikkert hun KEDER sig. Kommer hun ind til
jer FØR hun splitter alt ad ? (for gør hun det og i ignorer hende, så er det
måske en protest !)
Hvad sker der hvis i smider hende i seng 1 time senere, vågner hun så en
time senere ?

At hun mobber brorman...hummm surt for brorman, men det er nu engang sådan
det er at have syskende
At hun tømmer kommoden for tøj, helt ærligt at det skulle ødelægge en hel
dag, enten er det en MEGET stor kommode eller også arbejder i meget langsomt

Flyt dog vådservietterne !

At have børn er ikke nemt (vi fik en søn igår (d 24/3), vores datter på de 3
1/2 kan drive en til vanvid, nogen gange farer man op, men for det meste når
jeg at tænke "børn er børn og de er ikke kommet til denne verden for at
forpeste vores liv, tag det som en oplevelse, fjerne tingen som var skyld i
det til næste gang, giv en "lille" repremande (en markering), skide baller
med stort S, begynder vi nok først med når hun rammer de 4 år !

Ps. Jeg prøver ikke på at "forklejne" jeres problem og føler med jer (jeg
ville nogen gange også hellere have haft naboens datter som "tilsyneladende"
er et utroligt nemt barn), ´Men alt det men indespæring, fiksering, blå
mærker, aggressioner ,frustationer, binde hende fast, etc......det får det
altså til at løbe mig koldt ned af ryggen !

Mvh
Brian

Fra : Jens

Dato : 29-03-01 21:27

Hej.

Ang. fixering af barn, det burde være forbudt ved lov, hvis det har andre
årsager end sikkerhed.

Mit gammeldags råd er.; Opdragelse, små børn har godt af at blive irettesat
ikke med fysisk kontakt, men ordet har en stor virkning sat på det rette
sted.

Med venlig Hilsen

Jens
Brian Kristiansen <briank@(nospam)superbruger.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99lo78$2911$1@news.cybercity.dk...

Fra : Marianne Svit

Dato : 31-03-01 11:47

Det er da nogle frygteligt farlige dyr I har rundt omkring. At de sådan vil
ødelægge jeres ting. Og lave roderi. Luk dem ned i en kasse med lås på.
Eller prøv at tænke på dem som medlemmer af familien. Stå dog op! Små børn
vågner tidligt - og så står forældrene saftsusemig op!

Marianne
Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3AB86CB6.BC7637@gmx.net...