Ultra2Scsi
Fra : Albert

Dato : 21-03-01 09:46

Kan jeg få en Ultra2 SCSI disk til at køre på normal SCSI kontroller (2940)
indtil jeg får råd til en rigtig kontroller ?

kræver det evt noget ? LVD er jo ikke termineret..

mvh Albert

Fra : Albert

Dato : 21-03-01 09:55

Tillægsspørgsmål :

Tekram laver en kontroller incl det hundedyre kabel til 1000kr incl alt
390U3
fungerer det ligeså fint som Adaptecs (2930U2 etc)

mvh Albert

Fra : Peter Schrøder

Dato : 21-03-01 11:18

Albert skrev...
> Kan jeg få en Ultra2 SCSI disk til at køre på normal SCSI kontroller
(2940)
> indtil jeg får råd til en rigtig kontroller ?
>
> kræver det evt noget ? LVD er jo ikke termineret..

Du skal bruge et adapterstik, så din 68pins harddisk kan monteres
på dit 50pins kabel. Du er muligvis nødt til at jumpe harddisken til
"force se-mode" og det er antagelig også en fordel, hvis din
harddisk har en jumper som terminerer den.
Min IBM LVDharddisk havde en teminerings-jumper som jeg prøvede
at benytte, men det virkede alligevel ikke, før jeg fik sat en "rigtig"
50pins termineret harddisk for enden af kæden.
Den 68/50 adapter du skal bruge skal ha' "hi-byte" terminering
for at fungere korrekt. Sådan en fætter koster ca 400kr.
Der er ikke såå langt til U2V controller...
Peter
pschATmail.dk
Replace AT with @ to reply.

Fra : Peter Pan

Dato : 21-03-01 17:16

"Peter Schrøder" <nosp@mplea.se> wrote in message
> Min IBM LVDharddisk havde en teminerings-jumper som jeg prøvede
> at benytte, men det virkede alligevel ikke, før jeg fik sat en "rigtig"
> 50pins termineret harddisk for enden af kæden.

Det er nok fordi den jumper du har stillet på er til Terminator Power - Det
vil sige at harddisken levere strøm til terminatoren. Mindst 1 enhed på scsi
kæden skal levere strøm til terminatoren. Jeg har endnu ikke set en LVD
harddisk som kan terminere scsi kæden. Men alle LVD diske jeg har set har en
jumper til term power, herunder inkluderet de 3 Ultra2 LVD IBM ultrastar
diske jeg har siddende i dette "dyr"

Mvh
Anders