MS Windows
briani 27239
NetOP host/guest på samme maskine?
Fra : John Doe

Dato : 01-04-03 15:15

Kan man ikke have en NetOP host og en guest kørende på samme maskine? Jeg
kan fint installere begge og starte en host op, men når jeg så vil starte en
guest op, siger den at jeg skal stoppe hosten først!? Jeg har forsøgt at
ændre portnumre samt protokol uden resultat.

John

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 01-04-03 19:46

On Tue, 1 Apr 2003 16:15:06 +0200, "John Doe" <john@doe.com> wrote:

> [...]
>guest op, siger den at jeg skal stoppe hosten først!? Jeg har forsøgt at
>ændre portnumre samt protokol uden resultat.

Hvilket OS? - og hvilken NetOp-version?

Jeg har både NetOp 6.5 Guest og Host installeret på en W2K
Pro-maskine.
Normalt kører Host (stealth-mode) så maskinen kan fjernstyres.
Når Guest startes, deaktiveres Host automatisk (der spørges først, om
man ønsker dette).
Når Guest stoppes, aktiveres Host automatisk.

NetOp 6.5 var den første version, som kan håndtere dette.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : John Doe

Dato : 02-04-03 10:11

> Hvilket OS? - og hvilken NetOp-version?

Jeg glemte at sige, at det skulle være samtidigt - altså at den køre host
mens den guest'er videre. Vi skal connecte til vores maskine her på
netværket via host og så skal hosten fjernstyre videre ud i verdenen med
NetOP.

Det er en Win2K Pro og NetOP v7.5, hvis det skulle være aktuelt.

John

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 02-04-03 15:47

On Wed, 2 Apr 2003 11:10:35 +0200, "John Doe" <john@doe.com> wrote:

> [...]
>NetOP.
>
>Det er en Win2K Pro og NetOP v7.5, hvis det skulle være aktuelt.

OK

Det skulle være muligt at køre Guest og Host samtidig.

Det kræver en indstilling i filen netop.ini i afsnittet

[COEXISTENCE]

Coexist=0

To enable coexistence (Auto load/unload of Guest/Host or Student/Host
set
Coexist=1

To enable Guest/Host or Student/Host to run simultaneously
set
Coexist=2

Funktionen er indført fra
Ver. 6.0 (build 1999228)
Ver. 7.0 (build 2001309)

Se http://www.netop.com/tech/knowledge.htm

under Other > Coexistence, hvorfra ovennævnte oplysninger stammer.

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 02-04-03 15:56

On Wed, 02 Apr 2003 16:46:30 +0200, Gert Søgaard Jensen
<nospamto@gert-soegaard-jensen.dk> wrote:

[klip]

>Se http://www.netop.com/tech/knowledge.htm
>
>under Other > Coexistence, hvorfra ovennævnte oplysninger stammer.

Beklager - det skulle have været

under Tech Notes > Documentation > Netop.ini Settings

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen