Upload til MSSQL server
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 01-04-03 13:04

Jeg har MSSQL på mit webhotel og har nu siddet og udviklet en hjemmeside i
ASP med MSSQL som database. Det er jo fint nok... og det virker.

Jeg har dog en eller anden idé om at det kunne være ret smart om jeg lagde
det hele ud på nettet. Jeg har bare ingen idé om hvordan jeg oploader mine
databaser til serveren.

Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej her?

Kasper Katzmann
------------------------------
Katzmann Consulting
http://www.katzmann.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 01-04-03 13:12

Kasper Katzmann skrev:

> Jeg har dog en eller anden idé om at det kunne være ret smart
> om jeg lagde det hele ud på nettet. Jeg har bare ingen idé om
> hvordan jeg oploader mine databaser til serveren.

Du kan ikke oploade direkte til en sql-server. For at flytte en
database til en ekstern sqlserver skal du have adgang til den via
Query Analyzer og/eller Enterprice Manager.

Hvis du via EM kan komme i kontakt med begge servere findes der en
wizard der kan flytte/kopiere en hel database (jeg kan ikke huske
præcis hvad den hedder, men det kan jeg slå op). Via QA kan man
benytte et sql-script til at oprette selve databasen, og - så vidt
jeg ved - bulk copy til at kopiere data.

Hvis du ikke har adgang til fjernserveren kan du bede
serveradministratoren om at lægge en backup af din database ind.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)