Nogle ideer hvordan det gøres??
Fra : N9

Dato : 01-04-03 11:12

Hej

Hvordan kan jeg lave en løkke som udløse dette???

<script language="javascript">

var who=new Array("item0","item1","item2","item3","item4");

</script>

Jeg laver en counter optælling i min DB og får f.eks. antal = 4.
Men min problem er at jeg gerne til have at den automatisk lave 4 (item)
Da javascript kræver at array stå i en linie, kan jeg ikke lige overskue
hvordan det laves.
Kan ikke lige komme videre, håber at der er en som kan hjælpe.
På forhånd tak.

N9

Fra : Voller

Dato : 01-04-03 11:38

> [...]
> Men min problem er at jeg gerne til have at den automatisk lave 4 (item)
> Da javascript kræver at array stå i en linie, kan jeg ikke lige overskue

Kan du bruge noget i denne stil?

<!-- Start -->
<%
'Hent dit antal fra databasen.
'Tildel det optalte antal til en ASP-variablen

Dim intItemCount
intItemCount = CInt(objRS("Dit-talte-antal"))

'Luk din databaseforbindelse/recordset/whatever, hvis du ikke skal bruge
det mere?

'Det første dobbelte anførselstegn i din streng.
Dim strOutput
strOutput = """"

'Løb igennem antallet af talte poster og tilføj lige som mange items som
der blev optalt.
Dim intCounter
For intCounter = 0 To intItemCount
strOutput = strOutput & "item" & intCounter & ""","""
Next

'Fjerner det sidste komma og anførselstegn fra din streng
strOutput = Left(strOutput, Len(strOutput) - 2)
%>
<script language="javascript">
var who=new Array(<% = strOutput %>);
</script>
<!-- Slut -->

Det skal muligvis rettes lidt. Du skal f.eks. have rettet
objRS("Dit-talte-antal") så det passer til den måde du hiver dit antal ud af
din database. Du skal måske også trække en fra det antal du hiver ud af
databasen. Hvis det talte antal i databasen f.eks. er 5, så laver den 6
items i JavaScriptet, da 0 også er med. Det kan du selv eksperimentere lidt
med.

Voller.

Fra : N9

Dato : 01-04-03 11:47