Hvorfor ?
Fra : Jack Nielsen

Dato : 01-04-03 08:46

Jeg har et problem med 4 nye compaq computere der kører XP op mod en Windows
2000 server.

Brugerne kan ofte ikke få lov til at slette filer og de bliver tit read
only. Fra ældre computere kan filerne
godt slettes.

Beskrivelsen er at filen er i brug eller er skrivebeskyttet.

Det er SFF computere og der er en procurve 2412 switch med opgraderet
firmware mellem.

Der køres fuld duplex.

Nogle der har en anelse om hvad der kan være galt ????

Mvh

Jack

XFUT dk.edb.system.ms-windows

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-04-03 08:52

Jack Nielsen wrote:
> Brugerne kan ofte ikke få lov til at slette filer og de
> bliver tit read only. Fra ældre computere kan filerne
> godt slettes.

Denne virkede lokalt hos mig:
remove the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\
CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\
InProcServer32

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Jack Nielsen

Dato : 01-04-03 09:47

Og hvad er det helt præcist den gør ?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-04-03 11:06

Jack Nielsen wrote:
> Og hvad er det helt præcist den gør ?

Lader dig slette filer, som du ikke tidligere
har kunne!?!
Var det ikke det du ville?

Fra : Jack Nielsen

Dato : 01-04-03 11:32

Jo, det var det, men ville gerne vide hvorfor evt. ?? Kunne jo være det gav
andre problemer !

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-04-03 11:46

Jack Nielsen wrote:

> Jo, det var det, men ville gerne vide hvorfor evt.?

Hvorfor er der ingen der ved, jeg tror end ikke
Microsoft ved det. Det er ellers et kendt problem
med XP.

> Kunne jo være det gav andre problemer!

Ikke hos mig i hvert fald.

Det er svært at finde hoved og hale i dine indlæg,
gider du ikke klippe lidt i det oprindelige indlæg
og svare under det citerede?
Information kan ses her:
www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
- Det vil hjælpe alle.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-03 13:13

In dk.edb.system.ms-windows, Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Denne virkede lokalt hos mig:
> remove the following registry key:
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\
> CLSID\{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}\
> InProcServer32

Er det ikke det der avi-fil-sletningsvoodoo? Er det universelt?
Har det ikke noget at gøre med at XP prøver at lave et preview af
avi-filen, men at det jo ikke går når man skal have den slettet?

--
Lars Stokholm

"I think quotes are very dangerous things" - Kate Bush

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-04-03 15:09

Lars Stokholm wrote:

> Er det ikke det der avi-fil-sletningsvoodoo?

Jo, det kan egentlig godt være!

> Er det universelt?

Det troede jeg, men det er det nok ikke så.

> Har det ikke noget at gøre med at XP prøver at lave
> et preview af avi-filen, men at det jo ikke går når man
> skal have den slettet?

Jeg har stadig preview af video filer efter sletning af
denne.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 01-04-03 17:40

> Jeg har stadig preview af video filer efter sletning af
> denne.

Nå ok, ja så ved jeg ikke hvad den gør. Måske tillader den at
opbygningen af et preview afbrydes hvis filen forsøges slettet...
Jeg ved ikke :)

Fra : Madsen

Dato : 01-04-03 21:50

Lars Stokholm skrev:

> Er det ikke det der avi-fil-sletningsvoodoo?

Er det ikke denne her:
<http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841> ?
- eller er der mon flere måder at gøre det på?

Madsen.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 01-04-03 22:34

Madsen wrote:

> Er det ikke denne her:
> <http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841> ?

Ja, det må være den Lars tænker på.
Så er de vist ikke ens.

> - eller er der mon flere måder at gøre det på?

Jeg tror det ikke!

Fra : Lars Stokholm

Dato : 02-04-03 06:59

In dk.edb.system.ms-windows, Madsen wrote:

> Er det ikke denne her [...]

Tjo, det kunne godt se sådan ud.

> eller er der mon flere måder at gøre det på?

Jeg ved det ikke, sikkert ikke, men der må være nogen der har
misforstået noget (det er da også muligt, det er klart):

<http://www.google.com/search?q=87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E>

Bl.a.: <http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/100406.php>

Men i alle tilfælde kan jeg ikke lige få øje på at det skulle have
noget med sletning af filer at gøre generelt - eller overhovedet,
hvis ikke det har noget at gøre med sletning af avi-filer heller.

Det var mest det jeg ville frem til. Det var derfor jeg spurgte om
det mon var "universelt" :)

Fra : Jack Nielsen

Dato : 02-04-03 08:52

Var det kun avi filer problemet afhjalp ?

Kunden der har problemet har det med en del Indesign filer og jeg mener også
der var problemer med word.

Sker vel ikke noget ved at slette den uanset !

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-04-03 09:11

Jack Nielsen wrote:
> Var det kun avi filer problemet afhjalp ?

Ja, det endte det vist med.

> Kunden der har problemet har det med en del Indesign
> filer og jeg mener også der var problemer med word.

De er vel ikke skrivebeskyttede og Word eller InDesign
kører vel ikke?

> Sker vel ikke noget ved at slette den uanset!

Det skulle jeg ikke men, nej.

Mvh.
Mikael