Medlem af flere domæner
Fra : Martin Gregersen

Dato : 01-04-03 08:28

Jeg har nogle brugere på mit domæne, som af og til arbejder andre steder i
verden. Her skal de også kunne logge på netværk med domæne.
Kan det virkelig passe at man i Win2000 Professional og WinXP ikke kean være
medlem af flere domæner og ved logon blot vælge hvilket man vil logge på?

Den eneste løsning jeg har hørt om er at have flere hardware profiler og så
laver opsætningen her, men det er jeg ikke interesseret i. Derfor bliver
brugerne meldt ind i de enkelte domæner når de kommer.

/Martin Gregersen
mhgregersen@lkf.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-04-03 13:39

Som svar på skriblerier nedfældet af Martin Gregersen :

> [...]
> Kan det virkelig passe at man i Win2000 Professional og WinXP ikke
> kean være medlem af flere domæner og ved logon blot vælge hvilket man

Vi har trust mellem domænerne

Så hvis jeg besøger England eller Canada så kan jeg logge på "mit eget"
domæne
Ligeså når jeg bruger "fremmede" netværkressourcer fra min egen pind - fx
citrix, intranet etc, så er det stadig mit eget login jeg bruger

Ved ikke om det er option?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Martin Gregersen

Dato : 02-04-03 10:15

> [...]
> Ligeså når jeg bruger "fremmede" netværkressourcer fra min egen pind - fx
> citrix, intranet etc, så er det stadig mit eget login jeg bruger

Det er det ikke, da der er tale om forskellige 'selvstændige' virksomheder.
Der er derfor ingen 'fast' forbindelse mellem domænerne. Det eneste der er
fælles, er en medarbejder, som deles mellem flere virksomheder.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 01-04-03 17:18

In dk.edb.system, Martin Gregersen <martin@gregersen.dk> says...
> Kan det virkelig passe at man i Win2000 Professional og WinXP ikke kean være

Har du spurgt i dk.edb.system.ms-windows ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 01-04-03 23:33

Dette er ikke en løsning der specifikt giver dig medlemsskab til flere
domæner samtidig. Det er derimod en løsning, der skulle kunne lade dig logge
på det domæne du ønsker...

Jeg kan ikke helt huske proceduren, men groft sagt er den som følger
1. Indstil computeren til netværk A
2. Kør netsh og få et dump af din netværks indstilling. Gem det i en
tekstfil ("netsh interface ip dump > NetA.txt")
3. Gentag med netværk B
4. Lav to batchfiler, der hver i sær kalder kommandoen
Netværk A.bat: "Netsh exec NetA.txt"
Netværk B.bat: "Netsh exec NetB.txt"

Dette er frit efter hukommelsen. Held og lykke
Mikkel

ps. der er betalingsprogrammer som f.eks. Netswitcher, der gør det
automatisk...

Fra : Randy Rosser

Dato : 03-04-03 13:42

MultiNetwork Manager från GlobeSoft är ett mycket bättre alternativ,
Den hanterar domän login på ett mycket mera sofistikerat sätt
dessutom så kan du välja konfiguration när du startar datorn

du kan testa den gratis i 20 dagar på www.globesoft.com