A7N8X De luxe - Dual floppy
Fra : Preben Kruse

Dato : 01-04-03 08:37

Hej

Min bios på mit A7N8X De luxe (rev. 1.04) giver kun mulighed for at sætte et
floppy-drev (A) op - selvom den medfølgende manual angiver en linje i bios
for en B-floppy mulighed også.

Er der nogen der har både A+B floppy til at virke - og hvordan ?

Preben Kruse

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 01-04-03 10:46

"Preben Kruse" <preben.kruse@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
i bios
> for en B-floppy mulighed også.
>
> Er der nogen der har både A+B floppy til at virke - og hvordan ?

Kender ikke specielt til A7N8X, men i de gode gamle dage var der to
stik på et floppykabel. Jeg tror bare du skal have fat i sådan et.
Svjh var der 3 ledninger i kablet, der var "twistet" således, at eks.
pin 3 blev til pin 5 og omvendt på det ene stik. Tag ikke pin-numrene
som pålydende, de er bare et eksempel.

Hvorfor vil du have 2 floppy-drev?

Jan Rasmussen

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 01-04-03 16:46

> [...]
> Svjh var der 3 ledninger i kablet, der var "twistet" således, at eks.
> pin 3 blev til pin 5 og omvendt på det ene stik. Tag ikke pin-numrene

´Jeg tvivler *stærkt* på at det er dér tvivlen ligger. På mit P4G8X er der
også kun mulighed for at sætte et floppydrev i BIOS, men XP har jo den
forunderlige evne at finde drev, som ikke er angivet i BIOS, så hvorfor
prøver du ikke bare at smide dem begge i alligevel og se, hvad der sker?

> Hvorfor vil du have 2 floppy-drev?

Hvorfor vil *nogen* have bare 1 floppydrev?

Fra : Preben Kruse

Dato : 05-04-03 21:19

Hej gruppe

Jo - jeg har prøvet at montere et dobbelt floppy-kabel og to floppy-drev som
har fungeret fint med et andet Asus-bundkort.
Men hverken bios eller Windows ME "opdager" B-floppy'en.
Der mangler simpelthen en linie i bios - lige under linien hvor man sætter
A-floppy'en op.

Er der nogle ejere af Asus A7N8x - Deluxe der har både en A- og en B-limie
i bios-opsætningen ?
Hvis det er tilfældet tror jeg ar jeg har en fejl i min bios-kreds - eller
dens software.

Preben Kruse

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-03 22:50

> [...]
>i bios-opsætningen ?
>Hvis det er tilfældet tror jeg ar jeg har en fejl i min bios-kreds - eller
Ifølge manualen er der mulighed for 2 floppys, så der må være noget andet
galt.
--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Preben Kruse

Dato : 08-04-03 21:23

Hej

ASUS support har netop meddelt mig at chipsættet kun understøtter een
floppy - så jeg har spurgt hvorfor der i manualen er vejledning i
bios-opsætning af to floppys ?
Og om det kun er PC version 1.04 (som mit bundkort) der kun kan sættes een
floppy på.

Preben