planlægning
Fra : Niels Prins

Dato : 01-04-03 00:04

Jo mere jeg arbejder med udvikling af database/php løsninger til
websites jo større er mit behov for ordentlig planlægning af den enkelte
opgave. Er der nogle forslag til bøger eller artikler på webbet om
standard metodik til planlægning/opbygning af denne slags opgaver?

Niels

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-04-03 00:10

Niels Prins <niels@_fjernes_prins.dk> writes:

> [...]
> opgave. Er der nogle forslag til bøger eller artikler på webbet om
> standard metodik til planlægning/opbygning af denne slags opgaver?

Prøv at putte ting som "software engineering", "software design" og
"database design" ind i Google, så skulle der gerne komme noget frem.

Skal det være lidt mere formelt og på tryk, så prøv at putte de samme
ting ind i Amazons søgemaskine og se hvad der dukker op.

--
Jacob - www.bunk.cc
Youth. It's a wonder that anyone ever outgrows it.

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 01-04-03 10:09

Niels Prins wrote:
> standard metodik til planlægning/opbygning af denne slags opgaver?

De fleste starter deres php karriere med at lave lidt php kode inde i en
html-fil, og slutter med at lave lidt html-kode inde i en php-fil. Jo
større projektet er, jo mere bliver projektet noget, der ligner en
almindelig programmeringsopgave, svarende til, hvad man oplever i andre
programmeringssprog.

Nogle ender op med kun at have nogle ganske få php-scripts, der kan det
hele, alt afhængigt af, hvilke parametre du giver dem, andre laver en masse
php-scripts.

Argumentet for at lave få php-scripts er typisk for at undgå
sikkerhedsbrister i parameterangivelsen - jo færre php scripts du har, jo
færre fejl laver man.

Men hvis du fortæller lidt mere om, hvad du kan, hvad du mener med et
"stort" website osv., jo mere kan vi hjælpe...

Lars.

--
Freelance programmør
Programmering mod timebetaling

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-03 16:28

"Niels Prins" <niels@_fjernes_prins.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opgave. Er der nogle forslag til bøger eller artikler på webbet om
> standard metodik til planlægning/opbygning af denne slags opgaver?

Der findes flere udviklingsmodeller til softwareprojekter. Nogle nøgleord
kunne være vandfaldsmetoder (f.eks. SPU), casedrevet udvikling (OO&D) og XP
(Extreme Programming).

Du kan jo prøve at søge på www.bibliotek.dk med disse nøgleord.

Mvh
Mikkel