FXP lovligt?
Fra : Peter Harsanyi

Dato : 21-03-01 00:38

Hej gruppe,

Jeg har prøvet at gnaske mig igennem nogle filer som forklarer hvad FXP
(File eXchange Protocol) er, (dog fatter jeg det stadig ikke helt hvordan
det virker og hvordan man f.eks. kan modtage med 500 kbit/sec over en 56K
modem linie..)
http://neuro2k.homestead.com/_ksi0701961606914133/neuro2k/files/fxp.html

Men før jeg egentlig finder ud af det så har jeg et par spørgsmål: Er det
ikke ulovligt eller bliver ISP'erne ikke sure hvis man benytter det?
Ikke hvis benytter det "med måde"?

Og er der nogle danske sider som forklarer hvad FXP er?

På forhånd tak
- Peter Harsanyi
[ webm@ster.dk ]

Fra : Brian Møller

Dato : 21-03-01 10:38

Det som sker er at du modtager ikke med dit 56 kb modem. Du sørger for at
sende noget fra en server til en anden dog uden at det overhovedet kommer i
nærheden af din maskine. Det er kun selve send kommandoen du bruger.

Selv det at fxp'e noget er ikke ulovligt; men det er nærmere de steder det
bliver placeret.
De personer som har noget som skal placeres et eller andet sted "tester" en
masse ip og om der er ftp-software på. Tilligemed bliver det testet om der
er anonym adgang til serveren. Er der det bliver det testet hvor hurtig
serveren er og om man har læse/skrive rettigheder på den. Dette gøres ved at
sende en 1 mb fil (eller en anden størrelse) til serveren og så hente den
igen. Så går der noget tid så bliver der u/l til den server og hentet meget.

Selve ISp'erne er nok mere eller mindre ligeglade med hvad du bruger din
linie til, dog du holder dig inde for de rammer der er givet i de
retningslinier for dit abbonement.

Mvh
Brian