qmail og badmailfrom
Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 31-03-03 15:53

Hej

Jeg har en lille mailserver stående hvor jeg bruger badmailfrom til at
begrænse spam, problemet er nu at filen med spamadresser er blevet ca. 4 MB
hvilket giver følgende fejl når man vil sende mail
Protocol: SMTP, Server Response: '421 unable to read controls (#4.3.0)'
Finder der en løsning til at få den til at æde så store filer, eller må jeg
mindske filen ?

/Sonni

Fra : Claus Albøge

Dato : 31-03-03 16:08

"Sonni Skammelsen" <news@sonni.org> writes:

> [...]
> Server Response: '421 unable to read controls (#4.3.0)' Finder der en
> løsning til at få den til at æde så store filer, eller må jeg mindske

Du har sandsynligvis selv bedt systemet om det!
Proev at saette softlimit op i /service/qmail-smtpd/run

/Claus A

Fra : Max Andersen

Dato : 31-03-03 17:49

"Claus Albøge" <csa@csa-net.dk> wrote in message

> Du har sandsynligvis selv bedt systemet om det!
> Proev at saette softlimit op i /service/qmail-smtpd/run

Den er default 4mb, så det passer vel meget godt :), Husk at sætte den
højere op, hvis du også kører virusscanning, da den ellers også vil brokke
sig voldsomt.

Max

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 01-04-03 09:05

"Max Andersen" <max@militant.dk> wrote in message

> Den er default 4mb, så det passer vel meget godt :), Husk at sætte den
> højere op, hvis du også kører virusscanning, da den ellers også vil brokke
> sig voldsomt.

Jeg har sat den op til 15 MB, men hvad er erfaringen for hvor stor den bør
vøre, jeg bruger badmailfrom samt fprot virascanning.

/Sonni

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 31-03-03 17:24

"Claus Albøge" <csa@csa-net.dk> wrote in message

> Du har sandsynligvis selv bedt systemet om det!
> Proev at saette softlimit op i /service/qmail-smtpd/run

Hmm den ser således ud

#!/bin/sh
QMAILDUID=`id -u vpopmail`
NOFILESGID=`id -g vpopmail`
MAXSMTPD=`cat /var/qmail/control/concurrencyincoming`
exec /usr/local/bin/softlimit -m 10485760 \
/usr/local/bin/tcpserver -H -R -l 0 \
-x /home/vpopmail/etc/tcp.smtp.cdb -c "$MAXSMTPD" \
-u "$QMAILDUID" -g "$NOFILESGID" 0 smtp \
/var/qmail/bin/qmail-smtpd \
/home/vpopmail/bin/vchkpw /bin/true 2>&1

Og det vil jeg mene er 10 MB, men prøver at sætte den op

/Sonni