Undgå at gemme fil inden download?
Fra : Ukendt

Dato : 31-03-03 14:43

Jeg er kørt fast og har brug for et hint til at komme videre på!

Nedenfor har jeg flikket et simpelt eksempel sammen.
Eksemplet laver en fil som gemmes på serveren.
Derefter åbnes et filoverførselsvindue i brugerens browser så denne fil kan
downloades.

<?php

$content = "aa\tbb\tcc\n\tee\t\ngg";
$filename = filetest.xls";

$file = fopen($filename, "wb");
fputs($file, $content);
fclose($file);

header("Content-type: application/force-download");
header("Content-Disposition: attachment; filename=" . $filename);
readfile($filename);

?>

Jeg vil gerne undgå at skulle gemme filen på serveren inden den kan
downloades.

Kan jeg gå direkte fra de to variabler $content og $filename via headers til
download?

Og i givet fald hvordan?

Claus

Fra : B. Johannessen

Dato : 31-03-03 14:54

Claus Nygaard-Pedersen <> wrote:
> Jeg vil gerne undgå at skulle gemme filen på serveren inden den kan
> downloades.
>
> Kan jeg gå direkte fra de to variabler $content og $filename via headers til
> download?

$content = "aa\tbb\tcc\n\tee\t\ngg";
$filename = filetest.xls";

header("Content-type: application/force-download");
header("Content-Disposition: attachment; filename=" . $filename);
echo $content;

burde vel fungere?

   Bob

--
B. Johannessen sip:bob@h.db.org
bob@db.org tel:+47 33314030

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-03 15:10

"B. Johannessen" <bob-news@db.org> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> header("Content-type: application/force-download");
> header("Content-Disposition: attachment; filename=" . $filename);

Tak for forsøget Bob, men desværre virker det ikke!

Parse error: parse error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in
c:\programmer\apache group\apache\htdocs\filetest.php on line (den første
header)

Claus

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 31-03-03 15:33

"Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> wrote in

> $filename = filetest.xls";

Du mangler lige et "

--
Andreas
<http://www.solitude.dk>

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-03 16:10

"Andreas Haugstrup Pedersen" <usenet@solitude.dk> skrev i en meddelelse
> "Claus Nygaard-Pedersen" <cnpatofir.dk> wrote in

> Du mangler lige et "

Tak!

Det havde jeg godt nok overset :)

Men det interessante er at:

<?php
$content = "aa\tbb\tcc\n\tee\t\ngg";
$filename = "filetest.xls";

header("Content-type: application/force-download");
header("Content-Disposition: attachment; filename=" . $filename);
echo $content;
?>

ikke giver mulighed for download af en fil.

Med echo vises indholdet af $content i stedet på skærmen.

Claus

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 01-04-03 06:58

> Med echo vises indholdet af $content i stedet på skærmen.

Brug readfile() i stedet.
Evt. kan du teste med

if(fopen($file,"r")) { readfile($file) }

Husk dog at tilføje sikkerhed!
--
Kristian Risager Larsen, Californien, USA - http://kezze.dk

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-03 07:12

"Kristian Risager Larsen" <kristian@risager.org> skrev i en meddelelse

> Brug readfile() i stedet.
> Evt. kan du teste med

Tak for tippet Kristian, men skal filen ikke være tilgængelig på disken for
at jeg kan bruge readfile?

Hele idéen var jo netop at generere filen on-the-fly udfra variabler/strenge
og så lade brugere dowloade den.

Claus

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 01-04-03 07:42

> Hele idéen var jo netop at generere filen on-the-fly udfra
variabler/strenge
> og så lade brugere dowloade den.

Hovsa! (Men så burde det jo være fint at echo'e variablen til brugeren)
Jeg skal også til at i seng.
--
Kristian Risager Larsen, Californien, USA - http://kezze.dk