Vejr. at finde klients CPU Hastigthed (reg~
Fra : Tommy Andersen

Dato : 31-03-03 14:39

Hej med jer...

Jeg arbejder på et projekt hvor Klientens CPU kraft er afgørende for et godt
resultat, Visuelt.

Da meget af vores udvikling er baseret på javascript.

Det leder mig så til spørgesmålet.

Er der der en måde at aflæse klientens CPU kraft eller en måde at beregne
Klientens Beregning kraft?

Jeg har prøvet at lege lidt med HTTP_USER_AGENT men denne metode giver ikke
de oplysninger jeg leder efter.

En anden ide er at udfører et beregnings script, som man så tager en
tidsmåling på, alt efter resultatet kan man
skelne mellem hasttighed på klientens PC, og sætte de krav der er pasende?

Nogle der har et forslag til hvordan man løser denne opgave?

TA

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 31-03-03 16:05

Tommy Andersen wrote :

> [...]

> pasende?
>
> Nogle der har et forslag til hvordan man løser denne opgave?

med mindre du får lov til at køre en ActiveX-dims eller java-dims på
brugernes maskiner, så kan det ikke lade sig gøre direkte. Du kan evt
vælge at lade en løkke gå fra 1-1000000 og så regne lidt på, hvor lang
tid det tager. Det kan principielt give dig en idé til hvor hurtig
processoren er.

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk
** Vil det sige, at ham Lars er et stort brød på 15 år ? **

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-03-03 20:28

Tommy Andersen skrev:

> Er der der en måde at aflæse klientens CPU kraft eller en måde
> at beregne Klientens Beregning kraft?

Nej, ikke umiddelbart.

> Nogle der har et forslag til hvordan man løser denne opgave?

Jeg vil foreslå dig at give brugerne mulighed for at vælge mellem
en tung og en lettere udgave af siden. Skriv hvad det anslåede
minimumskrav til den tunge side er og stol på at brugerne selv kan
tage ansvaret.
--
Jens Gyldenkærne Clausen