Maskine der ikke vil partitionere harddisk~
Fra : J. Tjelum

Dato : 31-03-03 14:00

Hej.
Jeg har et mystisk problem. For nylig anskaffede jeg lidt saml-selv,
som jeg plejer at gøre. Nu er mit problem imidlertid:
Systemet nægter at partitionere mine disks!
Gøres det gennem fdisk, er partitionen glemt når der genstartes.
Forsøges det gennem Win install og RH Linux, kan installationen ikke
fortsætte, idet den ikke accepterer oprettelse af partition.

Diskene har jeg brugt, og virker stadig i andre maskiner.
Jeg har skiftet motherboard (idet jeg troede at det var det der var
problemet), men jeg har samme fejl på KG-7 boardet som jeg havde på
det tidligere KG-20.
Maskinen spiller ellers fint (så fint den nu kan uden system på).

Hvad er der galt? Jeg fatter ikke at man kan bytte boards og ligemeget
hjælper det. Hertil at diskene fungerer upåklageligt i andre maskiner.

På forhånd tak.

/Jakob

Fra : Thomas Hansen

Dato : 31-03-03 16:50

On 31 Mar 2003 04:59:40 -0800, J. Tjelum <tjelum@image.dk> wrote:

> [...]
>
> Hvad er der galt? Jeg fatter ikke at man kan bytte boards og ligemeget
> hjælper det. Hertil at diskene fungerer upåklageligt i andre maskiner.

Hej Jakob

Prøv programmet maxblast fra Maxtor
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm
Jeg har helt droppet fdisk, til fordel for maxblast. Det virker med alle
diske også dem maxtor ikke selv har lavet.
/Thomas

Fra : J. Tjelum

Dato : 01-04-03 01:00

> Hvad er der galt? Jeg fatter ikke at man kan bytte boards og ligemeget
> hjælper det. Hertil at diskene fungerer upåklageligt i andre maskiner.

Jeg tror selv jeg svarer på mit spørgsmål.

DOH....

Alt har jeg udskiftet, forsøgt i andre maskiner osv. Hvad kan der være
galt når alt er skiftet? Den kloge kigger naturligvis på sine kabler
også. Så smart var jeg ikke. Efter et simpelt harddiskkabelskift
spiller alt nu pludselig optimalt.

<applause.wav>

Mange hilsner Jakob