"Rigt liv med mongolbørn"(smile-robotter)
Fra : Bo Warming

Dato : 31-03-03 11:17

"Rigt liv med mongolbørn"(smile-robotter)

Selvfølgelig er et DownSyndrom-barn, der lever 20 år og som man lærer at
smile meget, lidt sjovere for visse ejer-mentaliteter, end en hund eller kat
der sjældent lever mere end 15 år.

Et varmt indlæg fra en ansat i Malling-centeret for udviklingshæmmede, har
ovenstående overskrift(Politiken 31-03-2003), og tjener man penge på
mongolbørn, og har en uddannelse i ord, så kan man sagtens flikke
overbevisende ordgyderi sammen om, at disse englebørn "lærer os at værdsætte
humanisme" og har "kreative evner" osv.

"Spørg blot forældrene" slutter propaganda-artiklen, der fortier at især
fattige får mongolbørn og disse forældre hjernevaskes til at værdsætte
institutionerne og deres ihærdige given forældrene livsindhold ved, at de
ikke valgte abort og fostervandstest, og derfor er supergode.

Www.modkraft.dk har meget ondt af at jeg engang skrev, at mongolbørn jo ikke
har samme kromosom-antal som normale mennesker og nærmest "hører under
Dyreværnsforeningen".

I 1979 da jeg startede Sædhjælpsfondet, der hjalp og hjælper folk med
arvelige sygdomme til at få barn med sæd fra en sund donor, besøgte jeg
ledende fostervands-undersøgelses-overlæge , professor John Philip, som tog
flere artikler fra mig til Ugeskrift for Læger, og han argumenterede, at der
var store besparelser for samfundet i at risiko-forældre via fostertests får
viden, så de kan vælge abort.

Jeg har i debatten både ytret mig for at de bivirkningsbefængte tests bør
begrænses, og Turner piger er OK - og jeg har gået ind for at forældrene
gives frit valg efter alsidig oplysning om, hvor lidt der kan testes for
idag.

Meget få forældre mener, at "svagt er smukt" udover når ræven&rønnebærrene
effekten sætter ind.

Det ideelle ville være brugerbetaling vedr den dyre pleje(men det tillader
tidsånden ikke), og så ville folk foretrække en hund frem for et mongolbarn,
og derfor er min vits om at kromosomtal flytter disse dybt legems-syge børn
nær dyrene mht trivselsværdi, HELT PÅ SIN PLADS.

Fordi kromosom-overtal forstyrrer den normale metabolisme gennemgribende,
dør 90% af mongolbørnene som fostre pga spontan abort og dødeligheden er
enorm i spædbarnsårene, og det er vor videnskabelige snilde der betyder, at
idag nogle få når 20-årsalderen. Man bliver aldrig bedsteforælder, når man
har mongolbarn. De er dømt til ufrugtbarhed og oftest dybt åndsvage. Men
behandlerne ser på PENGE TIL BEHANDLERLØN, bevilginger, og smuk idealisme
der giver falsk livsindhold.

Beethoven og HC Andersen havde ubetydelige helbredproblemer og belyves til
at have haft store (ordblindhed hos HCA er løgn).Ingen berømtheder var
mongoler - ingen nogensinde.

Kan forældre mobilisere ægte, bæredygtig kærlighed. når der ikke er håb om,
at de får noget igen?

Er man selv svag - fx mobbet til lav indkomst - så vil man gerne
solidarisere sig med flygtninge, mongolbørn og andre svage. Dette usunde
selvbedrag bør ikke fremmes.

"Hellig grusomhed; En mand gik med et nyfødt barn i sine hænder hen til en
hellig mand og spurgte: Hvad skal jeg gøre med dette barn? Det er sølle og
misdannet og har ikke nok liv i sig til at dø af". "Slå det ihjel" råbte den
hellige med en skrækkelig stemme, "Slå det ihjel og hold det derpå gennem
tre dage og tre nætter i dine arme , så at du gør dig et minde derom, da
skal du aldrig igen avle et barn, hvis ikke tiden er inde for dig til at
avle". Da manden havde hørt dette, gik han skuffet bort, men mange
bebrejdede den hellige, at han havde rådet til en grusomhed, for han havde
rådet til at slå barnet ihjel! "Men er det ikke mere grusomt at lade det
leve?" sagde den hellige.Nietzsche

--

Bo Warming
Bjelkes Alle 46

Fra : KNM

Dato : 01-04-03 10:06

Du er så åndsvag at høre på. Du aner jo ikke hvad du snakker om. Har dumåske
selv et mongol barn, eller har oplevet et??? Jeg tror det næppe...... Dine
"historier" hører ingen steder hjemme. Pak dine holdninger og meninger
sammen til du finder noget du ved noget op!!!

Mor til en dejlig elskelig mongil dreng!!!!

Fra : Bo Warming

Dato : 01-04-03 17:23

"KNM" <knm@dvdtown.dk> wrote in message
> [...]
> sammen til du finder noget du ved noget op!!!
> Mor til en dejlig elskelig mongil dreng!!!!

Som idealistisk sandhedsridder er jeg ikke bange for at stikke hånden i en
hvepserede.

Kan du argumentere for at forældre til handicappede børn ikke skal betale
alle behandlerudgifter selv, hvis de vidste om diagnosen udfra
fosterundersøgelse, men valgte at få et barn med et lidelsesfuldt liv.?

Tillykke med at du åbenbart ikke har en typisk mongol, der dør som spæd og
har hjertesygdom og multi-DAMP og fumlertumler og bimmer og andre besværlige
tendenser. De kan være dejlige. Min kones 6 katte er også skønne. Beriger de
andre end de få naboer der værdsætter deres smil - og de mange behandlere,
der får velbetalte job?
Vi har råd til at være pionerland og se om vort højtudviklede
behandlersystem en dag kan hjælpe en mongol til at få et ægte job - det er
vist aldrig nogensinde sket.?
Forstå at jeg mener ikke at man skal føle sig skyldig fordi man tager mod de
tilbud som staten giver.
Jeg kritiserer heller ikke de muslimer der koster den danske stat over en
million pr år. Kun politikerne og vælgerne kritiserer jeg.
Yde før nyde , skaber godt samfund, på langt sigt.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-04-03 20:15

"KNM" <knm@dvdtown.dk> wrote in message

> Mor til en dejlig elskelig mongil dreng!!!!

For ti år siden læste jeg at flere og flere Downs syndrom børn i USA får
plastisk operation, så de såkaldt mongol-agtige kendetegn ikke ses.
Fornylig hørte jeg at det i særlig grad er blevet almindeligt i Danmark -
men passer mon det?

I Nord-Norge traf jeg en halvfætter der havde en mørk tandplumbe i en
fortand. Skoletandlægerne ville ikke sætte hvide blomber i, for de der
spiste sødt, skulle gå til skræk og advarsel og skilte med at "vellevned
straffes af Gud".

Vedr mongolbørn vil vel alle søge at få deres barn til at se normalt ud, og
mon ikke staten betaler kosmetisk operation

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 17-04-03 08:37

Du skulle tage at læse lidt om DS inden du udtaler dig om det, de fleste DS
børn bliver idag plejehjemsbrugere, lige som du og jeg og hvem ved måske
kommer du til at bo sammen med sådanne en muslimsk mongol når du skal puttes
væk.

Stefan

Fra : Bo Warming

Dato : 17-04-03 17:42

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> wrote in message
> [...]
> børn bliver idag plejehjemsbrugere, lige som du og jeg og hvem ved måske
> kommer du til at bo sammen med sådanne en muslimsk mongol når du skal

Lungebetændelse afliver de fleste som små.
Aldrig har de håb om at blive bedsteforældre - så du har nok ret i at de
skal på plejehjem og ikke oplever et liv i kærlighed med pleje af børn og
børnebørn, som os andre.

Down Syndrom er især trisomi-21 og det er så invaliderende at organismen
udluger de allerfleste før fødsel og næsten lige så mange som helt spæde.

Der er nok en mening med udlugning - at forældre skal være sære for at opnå
normal forældrelykke med et væsen der ikke minder om andre i slægten

Fra : Uffe Holst

Dato : 17-04-03 21:22

In an article of 17 Apr 2003 Bo Warming wrote:

> Der er nok en mening med udlugning - at forældre skal være sære for at
> opnå normal forældrelykke med et væsen der ikke minder om andre i
> slægten

Når jeg læser en sådan udtalelse fra dig, får det mig til at tænke på, om
du nogensinde har mødt et mongolbarn og lært det at kende. Jeg har
efterhånden mødt nogle stykker, og det er nogle rigtig dejlige mennesker,
og jeg er ikke det mindste i tvivl om, at deres forældre elsker dem højt.

En af de pudsige ting, jeg har oplevet ved handicappede børn, er, at de som
oftest er meget dejligere mennesker end normale børn. De ser glæden i livet
på en helt anden måde og meget lettere måde end os andre, og det gør, må
jeg indrømme, at det faktisk er meget nemmere at komme til at holde af et
handicappet barn end af et normalt barn. Hvorfor? Tjah ...

Vi kan ikke alle være ens og minde om alle andre i slægten. Jeg håber i
hvert fald meget, at resten af din slægt ikke minder om dig, men blot fordi
du er anderledes end resten af din slægt, så elsker de dig nok alligevel -
trods dine ekstreme særheder.

--
Uffe Holst

Fra : Bo Warming

Dato : 17-04-03 22:24

"Uffe Holst" <uffe@eremitage.dk> wrote in message

> [...]

og jeg er ikke det mindste i tvivl om, at deres forældre elsker dem højt.

BW: Har man købt Ford, er Ford bedre end andre biler. Har man fået
monbolbarn så får man selvfølgelig det bedste ud af det. Men mon ikke eller
ville have foretrukket et barn med chance for LANGT og FRUGTBART liv, og
normal INTELLIGENS???

[...]

B W: Enhver so synes bedst om sine grise

[...]

B W: Megen variation er gavnlig og gavner arten. HC Andersen var svækling
og det er fint. Beethoven ligeledes. Men mongolbørn bliver aldrig
berømtheder (udover måske i en dogmefilm eller et DR-program)

Jeg er aldrig intolerant mod noget individ. Jeg foragter ingen. Men vi bør
tilstræbe at planlægge samfundet så maximal sundhed

Fra : Uffe Holst

Dato : 18-04-03 08:40

> [...]

> ville have foretrukket et barn med chance for LANGT og FRUGTBART liv, og

Du kryber jo udenom, Bo.

Jeg er enig med dig i, at mange af forældrene til handicappede børn havde
foretrukket, at deres barn var født ikke-handicappet. Hvor jeg ikke er enig
med dig, og hvor du nu kryber udenom, er, at du påstår, at disse forældre
ikke oplever normal forældrelykke.

> Jeg er aldrig intolerant mod noget individ. Jeg foragter ingen. Men vi bør
> tilstræbe at planlægge samfundet så maximal sundhed

Måske sandt nok. Det kan jeg ikke vurdere. Men du er i allerhøjeste grad
intolerant over for grupper af mennesker.

--
Uffe Holst

Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-03 12:50

> [...]

Måske sandt nok. Det kan jeg ikke vurdere. Men du er i allerhøjeste grad
intolerant over for grupper af mennesker.

BW: Sygepjerskerne der vil have statspenge til at ansætte 4 kollegaer pr
mongolbarn, er intolerante.

De lyver at fostervandsundersøgelser er som diktatursstat og arvehygiejne.

Du giver mig jo på alle punkter ret i at der ikke er normal forældrelykke,
når man havde foretrukket er normalt barn, der selv kan blive forælder og
har stor chance for at blive over 5 år gammel og ikke leve altid på
åndsvaginstitution.

Fra : Uffe Holst

Dato : 18-04-03 17:18

In an article of 18 Apr 2003 Bo Warming wrote:

> [...]
> når man havde foretrukket er normalt barn, der selv kan blive forælder og
> har stor chance for at blive over 5 år gammel og ikke leve altid på

Nej, jeg giver dig ikke ret i, at det ikke er normal forældrelykke, men det
skyldes måske, at vi har forskellige opfattelser af, hvad ordet
forældrelykke dækker over. Og jeg må indrømme, at jeg ikke gider gå ind i
en længere diskussion, der skal klarlægge vor forskellige opfattelse af,
hvad ordet dækker over. Jeg er overbevist om, at forældre til et mongolbarn
er lykkelige for deres barn, ligesom de fleste andre forældre også er
lykkelige for deres børn.

Jeg må indrømme, at jeg ikke kender noget til levetidsprognoser for
mongolbørn, så jeg kan ikke kommentere din påstand om 5 år. Derimod må jeg
indrømme, at alle de mongolbørn, jeg har mødt, har boet hjemme hos
forældrene og ikke på institution.

--
Uffe Holst

Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-03 17:46

> [...]

Nej, jeg giver dig ikke ret i, at det ikke er normal forældrelykke, men det
skyldes måske, at vi har forskellige opfattelser af, hvad ordet

BW Vis mig en forælder der før fødslen udtrykker - gid det blir en mongol
Vis statistik om at de fleste er ligeglade og at dem der foretrækker
normalitet er så få som de førstnævnte der håber på en spændende udfordring.
Efterrationalisering om at "it was a blessing in disguise" kan mildne
sorgen.

.. Jeg er overbevist om, at forældre til et mongolbarn
er lykkelige for deres barn, ligesom de fleste andre forældre også er
lykkelige for deres børn.

BW: DE ER SURE SAGDE RÆVEN DER IKKE KUNNE FÅ NORMALE RÆVEUNGER

[...]

BW Måske gennemsnitslevetid er længere idag.
Men ufrugtbarhed er helt sikker og lungesygdom er almindelige, helt i tråd
med at et kæmpeflertal af fostrene frasorteres af kroppens immunforsvar pr
SPONTAN ABORT - at ældre mødre får mange mongolbørn skyldes at dette forsvar
er nedsat når man er over den for fødsler normale og ideelle alder.
Naturen har en mening med at gøre vor dyreart sej og selvhjulpen - at ens
unge aldrig flyver fra reden er måske skønt for visse pylre og høne mødre
Eutanasi er humanisme for at skåne børn og gamle for lidelser - men bør
aldrig være tvang. Jeg mener at menneskelig varme udstråler af følgende
aforisme

[...]

Når teenage sønnen kommer hjem fra første gymnasiebal og siger "ingen af
pigerne ville danse med mig" så bliver forældrene lidt kede af det.
Det vil ske hyppigt hvis vi forkæler mongolbørnforældre og giver
skyldfølelse til dem der vælger abort når fosterundersøgelse siger "dette
barn vil næppe blive født og hvis det fødes så vil det blive invalidt."

Dette er ikke kynisk eller ondt - det rummer ingen ringeagt for dem der
fødes eller dem der bliver harmoniske eller de andre - solstrålehistorier
værdsætter vi alle, men hvor almindelige er det?

Se du kun dem der bor i hjem, så ser du nok kun de mindst problematiske
--
Uffe Holst

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-04-03 23:03

Uffe Holst wrote:

> [...]
> andre, og det gør, må jeg indrømme, at det faktisk er meget nemmere
> at komme til at holde af et handicappet barn end af et normalt barn.

ikke fordi jeg er uenig med dig overhovedet,men dit indlæg her fik mig til
at huske en kunde jeg havde igennem et par år under min læretid som
frisør...
forestil jer en køn lille lyshåret knægt med krøller ud over det hele....
altid smilende og glad, dog kunne han i starten ikke lide at man bevægede
sig for tæt på hans ansigt..... det viste sig senere at hans syn var nedsat,
og i samme øjeblik de fik briller til denne dejlige lille knægt var han igen
lutter smil og glimt i øjet.....
denne dejlige lille dreng har Downs syndrom...... sansyneligvis fordi hans
forældre var modne mennesker der sent valgte at få deres første barn......
da knægten her var omkring 2 år valgte de så at få nummer to.... frygten for
et nyt barn med downs var der stadig, og de blev da også testet.... ikke for
at få barnet fjernet hvis det havde vist sig at barnet var sygt, men blot
for at vide hvad de gik ind til......
heldigvis viste det sig at deres nye søn var sund og rask, og i takt med at
han udviklede sig og begyndte at kravle og gå, blev storebror der
naturligvis var en smule bagud i hans udvikling, motiveret til at gøre det
samme, og de fulgte hinanden i hastighed fra den lille var omkring et
år.....

jeg husker stadig med smil disse brødre, og kan slet ikke forestille mig at
de begge får et rigere liv, ikke på trods af, men fordi storebror er født
med downs syndrom.......
i det hele taget synes jeg at alle man møder med downs er enormt livsglade
og sprudlende.......

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-04-03 07:08

Sabina Hertzum wrote:
> jeg husker stadig med smil disse brødre, og kan slet ikke forestille
> mig at de begge får et rigere liv, ikke på trods af, men fordi
> storebror er født med downs syndrom.......

der skal naturligvis ståat jeg slet ikke kan forestille mig at de ikke får
et rigere liv.... damn jeg ´var vist mere træt end jeg havde regnet
med...........

Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-03 07:52

"Sabina Hertzum" <sabina@SPAMmandezonen.dk> wrote in message

> der skal naturligvis ståat jeg slet ikke kan forestille mig at de ikke får
> et rigere liv.... damn jeg ´var vist mere træt end jeg havde regnet
> [...]

Sabina der har udøvet ihærdige anstrengelser for at få mig censureret af
usenet - hvorfor respekterer hun kun handicappede og ikke jævnbyrdige
debattører?

Der er intet at det smukke skrevet her om mongolbørn der er i modstrid med
mine indlæg om emnet

"Man dutter folk en mening på, hvis vanvid alle kan forstå" Piet Hein