Fejl med Sharity Light
Fra : John Doe

Dato : 31-03-03 11:00

Jeg har problemer med at få shlight til at fungere på min FreeBSD v4.7. Jeg
har downloadet og installeret via ports og jeg køre:

su-2.05b# /usr/local/sbin/shlight //netbiosname/share /mntpnt -s
netbiosname -U Administrator -P password

Men jeg får denne fejl:
error connecting to server: [1] Operation not permitted

Jeg er logget ind på Unix serveren som root. Jeg har ikke firewall på
Win2000 serveren og det kan lade sig gøre fra en anden (Windows) maskine.

En pkg_info giver:
su-2.05b# pkg_info
sharity-light-1.2_1 An userland smbfs --- SMB to NFS protocols converter

... mens en:
su-2.05b# shlight -v
shlight: Version 1.1 (1998-11-16)

Hvad gør jeg galt og hvorfor er der versionsnr. forskel på de to?

John

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 31-03-03 19:00

On Mon, 31 Mar 2003 12:00:09 +0200, John Doe <john@doe.com> wrote:

> Jeg har problemer med at få shlight til at fungere på min FreeBSD
> v4.7.

Jeg husker _meget_ svagt, at jeg enten har fundet en "verbose" switch,
eller kørt shlight i debug mode - en af de to muligheder gav mig nok
oplysninger til at løse det problem jeg havde på et tidspunkt med
shlight.

--
Michael Wojciechowski

One must suffer before enlightenment.

Fra : Anders Nordby

Dato : 31-03-03 19:12

Hei,

In article <3e8811a9$0$154$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, John Doe wrote:
> [...]
> su-2.05b# shlight -v
> shlight: Version 1.1 (1998-11-16)
>
> Hvad gør jeg galt og hvorfor er der versionsnr. forskel på de to?

Du har ikke gjort noe galt. Det medfølgende shlight programmet til
versjon 1.2_1 av porten rapporterer faktisk 1.1. Men, sharity-light
mangler bl.a. støtte for krypterte passord. Det kan være du må slå av
dette på Windows-maskinen på noe vis.

Ellers, hvorfor bruker du ikke mount_smbfs i stedet?

Mvh,

--
Anders.
www.bsdconsulting.no

Fra : John Doe

Dato : 31-03-03 20:52

> [...]
> versjon 1.2_1 av porten rapporterer faktisk 1.1. Men, sharity-light
> mangler bl.a. støtte for krypterte passord. Det kan være du må slå av

Jeg har tidligere benyttet shlight på en anden Unix.. hvor det rent faktisk
fungerede. Dér gjorde jeg ikke noget på Windows maskinen og umiddelbart
siger det mig heller ikke noget, at jeg skulle have enablet noget med
krypterede passwords.

> Ellers, hvorfor bruker du ikke mount_smbfs i stedet?

Kender det slet ikke, men det ser da ganske brugbart ud. Jeg har nu her
forsøgt at kompilere nedenstående med i min kerne:
options SMBFS
options NETSMB
options NETSMBCRYPTO

Kernen kan dog ikke kompileres, når dette er med? Men jeg forsøger lidt
videre.

John

Fra : Anders Nordby

Dato : 31-03-03 22:15

Hei,

In article <3e889c59$0$159$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, John Doe wrote:

> [...]
> options NETSMB
> options NETSMBCRYPTO
>
> Kernen kan dog ikke kompileres, når dette er med? Men jeg forsøger lidt

mount_smbfs laster passende kjernemoduler automatisk, uten disse
kjerneopsjonene. Hva med å bare prøve å kjøre mount_smbfs, med passende
parametre?

Mvh,

--
Anders.
www.bsdconsulting.no

Fra : John Doe

Dato : 31-03-03 23:15

> Men jeg får denne fejl:
> error connecting to server: [1] Operation not permitted

Ak, det var jo en simpel fejl. Jeg havde disablet NetBIOS over TCP/IP - nu
virker både shlight og mount_smbfs
Jeg blev ledt ind på sporet fra en anden WEB side.

John