Virker ikke, virker ??
Fra : Kim Larsen

Dato : 30-03-03 23:14

Hej i gruppen

Vi er 4 personer der arbejder på en og samme hjemmeside, vi er dog kun to
der uploader til web-serveren. Vi bruger Frontpage XP begge to, men bruget
et ftp-program til at uploade med, så langt så godt. Nå den anden laver
noget og opdatere det, så ser det fint ud, men når jeg så skal opdatere bare
en side, så forsvinder nogle af de links vi har i menuen. Han arbejder på
siderne i aften-timerne, og jeg om natten, så vi overlapper ikke hinanden.
Jeg henter så det hele ned når han er færdig, dels for at have en sikkerheds
kopi af det, og dels for ar jeg skal arbejde på det. Når jeg så har lavet
det jeg skal, så er han nød til at hente det hjem, og ellers ikke gøre andet
end at ligge det ud igen, ikke noget med at rette eller noget, bare hjem og
ud igen, så er alt i orden igen. Hvad kan det være, der gør at jeg får fejl
i det jeg sender ud, og han ikke gør, eller sagt på en anden måde, hvorfor
kommer der ikke fejl når han retter og tilføjer ?

På forhånd tak for hjælpen

Kim Larsen

Fra : Kim Larsen

Dato : 01-04-03 22:07

Hej igen

Æv, det var ikke mange svar, kedeligt.

Kim Larsen

Fra : Ulrik Friis

Dato : 03-04-03 20:16

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i det jeg sender ud, og han ikke gør, eller sagt på en anden måde, hvorfor
> kommer der ikke fejl når han retter og tilføjer ?

Brug FP som FTP program. FP holder så selv styr på nye/ændrede sider. Først
laver den en liste over de sider der ligger på PCen og så en liste over det
der ligger på serveren, hvorefter den sammenligner og udligner. Når så A har
uploadet rettelser på webbet og B lidt senere kommer med flere rettelser, så
stemmer tingene ikke længere, da den kopi der ligger på serveren ikke ligner
den B har på sin PC. Derfor skal B downloade hele webbet og tilføje sine
rettelser før der kan uploades igen. A vil derefter skulle gøre det samme.

Nu ved jeg ikke noget om jeres webstruktur eller hvordan I arbejder, men
ellers ville dele webbet op i subwebs og give hver medarbejder ansvaret for
hver sit subweb. Det kan man vedligeholde uafhængigt af hinanden, men der er
altså kun én der har adgang til at uploade pr. subweb.

Ellers må man udføre arbejdet online.

mvh
Ulrik