Fil-upload...?
Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 30-03-03 22:31

Hejsa!

Er det muligt at lave et PHP-script, så man kan lade brugere på
sin webside uploade billeder til ens side???

Hvis det er, er der så nogen der har det liggende/er villige til
at lave det for mig (kender INTET til PHP)???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 30-03-03 22:37

"Esben Boye-Jacobsen" <esbenboye@jacobsen.dk> skrev..."

> Hejsa!

Hej...

> Er det muligt at lave et PHP-script, så man kan lade brugere på
> sin webside uploade billeder til ens side???

Ja, du kan uploade filer ved at poste dem til serveren, kig på ->
http://www.webcafe.dk/artikler/php/upload/

eller

http://razor.dk/php.tutorials.http-upload.php

> Hvis det er, er der så nogen der har det liggende/er villige til
> at lave det for mig (kender INTET til PHP)???

Ideen er vist nok at du stiller spørgsmål og at alle andre afgiver svar hvis
de gider ... så lav din kode selv!

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 31-03-03 00:47

> Ideen er vist nok at du stiller spørgsmål og at alle andre afgiver svar hvis
> de gider ... så lav din kode selv!
>
> mvh
>
> Peter Farsinsen

Øøh... Nu tør jeg snart ikke spørge, men hvis den give følgende fejl, betyder
det så at mappen er skrivebeskyttet?

Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 12628 is not
allowed to access / owned by uid 0 in
/customers/esbenboye.dk/esbenboye.dk/httpd.www/diverse/klar.php on line 75

Warning: Cannot add header information - headers already sent by (output
started at /customers/esbenboye.dk/esbenboye.dk/httpd.www/diverse/klar.php:9)
in /customers/esbenboye.dk/esbenboye.dk/httpd.www/diverse/klar.php on line 80

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 31-03-03 10:53

Esben Boye-Jacobsen wrote:
> Øøh... Nu tør jeg snart ikke spørge, men hvis den give følgende fejl, betyder
> det så at mappen er skrivebeskyttet?

det betyder at dit webhotel køre i SAFE MODE og du ikke har rettigheder
til at flytte / uploade filer ind via php.
læs evt om flere safe mode restriktioner :
http://www.php.net/manual/en/features.safe-mode.functions.php

--
excuse of the day : Daemons loose in system.
from bofh : http://www.cs.wisc.edu/~ballard/bofh/

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 31-03-03 16:42

Ulrik Nielsen wrote:

> det betyder at dit webhotel køre i SAFE MODE og du ikke har rettigheder
> til at flytte / uploade filer ind via php.
> læs evt om flere safe mode restriktioner :
> http://www.php.net/manual/en/features.safe-mode.functions.php

Det betyder vel værmere at han ikke har adgang til / på serveren.

/Esben

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 31-03-03 18:38

Ulrik Nielsen wrote:

> det betyder at dit webhotel køre i SAFE MODE og du ikke har rettigheder
> til at flytte / uploade filer ind via php.
> læs evt om flere safe mode restriktioner :
> http://www.php.net/manual/en/features.safe-mode.functions.php

Det kan nu godt lade sig gøre. Restriktionerne gælder for
"upload_tmp_dir" i php.ini. Man kan så selv oprette en mappe (helst uden
for webscopet) og lave en .htaccess fil med følgende linje:

php_value upload_tmp_dir /sti/til/min/tmp/mappe

Husk at sætte passende rettigheder på din tmp mappe.

Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 30-03-03 22:38

Esben Boye-Jacobsen skrev:

> Er det muligt at lave et PHP-script, så man kan lade brugere på
> sin webside uploade billeder til ens side???

Jeps, det er intet problem.

> Hvis det er, er der så nogen der har det liggende/er villige til
> at lave det for mig (kender INTET til PHP)???

Du kan starte med at læse denne artikel:
http://www.webcafe.dk/artikler/php/upload/

Hvis det ikke er nok, må du spørge igen.

--
Mvh. Peter
"When I asked you for your advice, I didn't mean for you to actually

Fra : Andreas Haugstrup Pe~

Dato : 30-03-03 22:56

Esben Boye-Jacobsen <esbenboye@jacobsen.dk> wrote in news:b67nlp$479$1
@sunsite.dk:

> Er det muligt at lave et PHP-script, så man kan lade brugere på
> sin webside uploade billeder til ens side???

Jeps.

> Hvis det er, er der så nogen der har det liggende/er villige til
> at lave det for mig (kender INTET til PHP)???

Normalt så tager folk penge for sådan noget
Jeg har en lille file manager ting liggende til download på
<http://www.solitude.dk/extra/> Den er lavet så du let kan rette den til så
der kun kan uploades billeder.

--
Andreas