Acer TravelMate C100
Fra : Nano**

Dato : 30-03-03 19:17

Står til at købe denne notebook. (
http://laptop4u.dk/varer.php?serie=AcerTravelMateC100 ) Jeg skal bruge den
til at hjælpe mig gennem studierne på Handelshøjskolen. Ville lige høre om
der er nogen der har denne og bruger den til at studere. Om dens funktioner
som f.eks. touchscreen og skrivegenkendelse kan bruges til noget eller det
bare er funktioner man aldrig for brug for.

Fra : Christian Mygind

Dato : 30-03-03 21:28

Nano** wrote:
> [...]
> studere. Om dens funktioner som f.eks. touchscreen og
> skrivegenkendelse kan bruges til noget eller det bare er funktioner

Mener du ovenstående alvorligt?

HVAD skulle du bruge en drejelig skærm, touchscreen osv til i et
studiemiljø?
Hvorfor ikke købe en til halvdelen i ALDI, der er 3 gange hurtigere og kan
"alt det lækre" i form at moderne grafikkort, DVD, spil og hele pivtøjet?

/Chr

Fra : Nano**

Dato : 30-03-03 22:00

"Christian Mygind" <mygind@FJERNc.dk> skrev

> Mener du ovenstående alvorligt?
>
> HVAD skulle du bruge en drejelig skærm, touchscreen osv til i et
> studiemiljø?

Tænkte at den ville være god til at tegne grafer på, og tegne notater ved
forlæsninger.

> Hvorfor ikke købe en til halvdelen i ALDI, der er 3 gange hurtigere og kan
> "alt det lækre" i form at moderne grafikkort, DVD, spil og hele pivtøjet?

Har ikke brug for god grafik, DVD osv. det har jeg min stationære til. Jeg
har brug for en let og lille bærbar, denne vejer kun 1,4kg og er 25cm bred.

Fra : Christian Mygind

Dato : 30-03-03 22:22

Nano** wrote:

> [...]
> Har ikke brug for god grafik, DVD osv. det har jeg min stationære
> til. Jeg har brug for en let og lille bærbar, denne vejer kun 1,4kg

Ok - det er selvfølgeligt gode argumenter - hvis dette er dine behov. Jeg er
bare i chok over prisen :) - synes, at det må kunne gøres billigere, og
STADIG få en kompakt sub-notebook - men efter at have set
http://www.c100.de/medien/demos/Acer_TM_C100.exe (der sælger den ret godt)
kan jeg godt se dens fordele - selvom _jeg_ stadig synes, at 19k er en slags
penge. Men jeg synes på den anden side også, at ungdommens musik er monotom,
og at de burde skrue _lidt_ ned...
Maskinen er lækker, særligt hvis man har råd!

/Chr

Fra : Jack L.

Dato : 30-03-03 23:58

Nano** wrote:

> [...]
> studere. Om dens funktioner som f.eks. touchscreen og
> skrivegenkendelse kan bruges til noget eller det bare er funktioner

Jeg har dog til dato ikke set nogen studerende på hverken IHK eller CBS med
bærbare som har de funktioner denne Acer indeholder. Men måske er det
praktisk at dreje skærmen for at vise sine medstuderende, hvad man har lavet
fremfor at bede dem om at lette sig? :)

Hilsen Jack

Fra : Nano**

Dato : 31-03-03 08:43

"Jack L." <jack_nospam@nospam.dk> skrev

> [...]
> bærbare som har de funktioner denne Acer indeholder. Men måske er det
> praktisk at dreje skærmen for at vise sine medstuderende, hvad man har

Ja og så er den jo lille, har på fornemmelsen at det godt kan blive ret
tungt med 3kg bærbar + store økonomi bøger. Det er rigtig nok at jeg kunne
slippe afsted med en bærbar til halv pris og være tilfreds med det, men må
dog indrømme at jeg da af faldet for alt lir'et.

Fra : Jack L.

Dato : 31-03-03 14:31

Nano** wrote:
> [...]
> jeg kunne slippe afsted med en bærbar til halv pris og være tilfreds
> med det, men må dog indrømme at jeg da af faldet for alt lir'et.

Jeg er enig i at en let bærbar er sagen for travle studerende, da stort set
alle amerikanske lærebøger er ordentlige moppedrenge. Til gengæld mener jeg
du kan få en fornuftig (og let) bærbar til cirka 15.000 DKK. Brug de
resterende 5000 på andet gejl eller forsikringen.

Hilsen Jack