Hvilken UPS
Fra : F.Larsen

Dato : 30-03-03 19:16

Hej

Er ved at være lidt træt af de mange strømafbrydelser jeg har haft på det
sidste (1 om ugen)

Jeg har en server (233MMX) og lokalnet hub + ADSL router som jeg havde tænkt
mig at sætte op til at bruge en UPS.

Hvilken UPS kan gruppen anbefale, jeg har ikke den store erfaring med hvad
man skal kigge efter.

Har kigget på edb priser og fandt en (tilfældig) 700VA:
http://www.apcc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=SU700INET&l
anguage=da&LOCAL.APCCountryCode=DK

--
Flemming

Fra : SuperNova

Dato : 30-03-03 21:09

> Er ved at være lidt træt af de mange strømafbrydelser jeg har haft på det
> sidste (1 om ugen)

Lyder af mange, hvad siger forsyningsselskabet til det ?

> [...]
> man skal kigge efter.
>
> Har kigget på edb priser og fandt en (tilfældig) 700VA:

Har selv en præcis magen til. Den fungere virkelig godt, masser af software
til at indstille den med,
og til at overvåge med. Hvis du kører win2000, er der allerede forberedt til
en APC700 UPS.
Kan køre ca. 30 min, med en T-bird 1200, 3 stk diske, 6 blæsere, og en 19"
skærm.
Kig lidt i DBA eller dk.edb.marked.privat, der er de meget billige, fik min
til 1200, med nye batt.
Den kan også lave en "cold start" dvs, du kan bruge den som "transportabel"
230V forsyning.
Transportabel i "" da den vejer 13 kg.
De siger den larmer 41dBA, men den siger absolut intet.
Bemærk: Hvis du vil have en Laserprinter på skal den Mindst være på 1400VA
!!

-Bo-

Fra : F.Larsen

Dato : 31-03-03 16:34

"SuperNova" <qwertydotcom@hotmail.com> wrote in message
> og til at overvåge med. Hvis du kører win2000, er der allerede forberedt
til
> en APC700 UPS.

det er lige precist win2k

> Kan køre ca. 30 min, med en T-bird 1200, 3 stk diske, 6 blæsere, og en 19"
> skærm.

Okay - så kan den nok køre lidt længre med min 233MMX

> Kig lidt i DBA eller dk.edb.marked.privat, der er de meget billige, fik
min
> til 1200, med nye batt.

Det gør jeg - men er det ikke lidt farligt - hvis batteriet er "fladt"/lav
kapacitet at købe brugt

> De siger den larmer 41dBA, men den siger absolut intet.

Det må jeg lige have uddybet !

Jeg går en del op i at det _skal_ være low noise - jeg kan ikke leve med at
UPS har en blæser ?

Sidder der blæser i skidtet ?

De billeder jeg ar set er der ikke nogen blæser på ???

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Lownoise/

Fra : SuperNova

Dato : 31-03-03 17:40

> Det gør jeg - men er det ikke lidt farligt - hvis batteriet er "fladt"/lav
> kapacitet at købe brugt

Få den testet, inden du køber. (Kræver selvfølgelig, at du er til stede)
Tag tid, og sammenhold med belastning. Så har du et godt fingerpeg.

På deres HP, siger de 41 dBA, men jeg synes det er meget lavere.

> [...]
> UPS har en blæser ?
>
> Sidder der blæser i skidtet ?
>
> De billeder jeg ar set er der ikke nogen blæser på ???

Der er ingen blæser i, og den siger INTET, når den kører på lysnettet.
Hvis/når den skifter over til batteridrift, vil der komme en "svag
elektronisk hvislen"
fra dyret.
Håber det hjælper.
Bo

Fra : F.Larsen

Dato : 31-03-03 20:36

> Der er ingen blæser i, og den siger INTET, når den kører på lysnettet.
> Hvis/når den skifter over til batteridrift, vil der komme en "svag
> elektronisk hvislen"
> fra dyret.

Okay - det er mere acceptabelt. Det gør ikke så meget hvis der kommer lidt
"switch" støj når den en sjælden gang går på batteridrift.

Tak for hjælpen, jeg vil prøve at opstøve et eksempklar :=)

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/