Optælling af antal poster i en access-tabe~
Fra : Jesper Stecher

Dato : 14-12-00 20:47

Jeg er ved at lave en køb/salg side og har i den forbindelse brugt en
Access97 database med to tabeller. Tabel 1 indeholder en liste over de
"kategorier" (ca. 10 stk. ) der findes, og Tabel 2 der så indeholder de
annoncer der ligger under de forskellige kategorier.
På en asp-side vises en oversigt over de forskellige kategorier og der
linkes så til en anden asp-side der trækker data fra databasen.
Så langt så godt!.
Nu har jeg brug for at vide hvordan jeg på "kategori-oversigten" ud for hver
enkelt kategori kan få vist hvor mange poster der findes. Scriptet skal
altså gå ned i Tabel 2 og tælle op hvormange annoncer der ligger under hver
kategori.
Hvordan gør man det?.

Jesper Stecher
stecher@mail.dk

Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 15-12-00 08:09

"Jesper Stecher" <stecher@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> enkelt kategori kan få vist hvor mange poster der findes. Scriptet skal
> altså gå ned i Tabel 2 og tælle op hvormange annoncer der ligger under
Prøv:
sql = "SELECT link.Katogori, Count(link.Annoncer) AS AntalOfAnnoncer FROM
link WHERE osv.

Skriver
Response.Write rs("AntalOfAnnoncer")

> Jesper Stecher