Netværk via BlueTooth
Fra : Knud Berggreen

Dato : 30-03-03 15:45

Hej gruppe!

Jeg har fiflet lidt med Sandbergs USB to BlueTooth dims,
hvor jeg har fået en trådløs forbindelse mellem min
stationære og min søns bærbare, og det virker faktisk ganske
godt og koster faktisk ikke ret meget.

Mennnn...
Vi kan godt udveksle filer mellem disse to via den
medfølgende software, men vi kan ikke få aktiveret
netværksforbindelsen. Vi har begge installeret "Bluetooth
LAN Access Server Driver"
Vi kan godt oprette forbindelse ved at lægge et kabel mellem
pc'erne men der er oprettet en "bro" mellem det "rigtige"
netværkskort og BlueToothens "emulerede" netværkskort.

Vi ville jo gerne først og fremmest kunne etablere et
netværk gennem BlueTooth så vi på den måde kan etablere et
trådløst netværk så jeg ikke længere skvatter over
ledningen.

Dernæst vil vi gerne kunne få min søns bærbare til at
benytte netværket og koble på min Stofanetforbindelse.
Hvordan mon det kan gøres?
Vi kører begge Win XP og jeg har et Family logon hos Stofa

/Knud

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-03-03 13:35

Knud Berggreen <usenet@berggreen.dk> skrev:

> [...]
>Hvordan mon det kan gøres?
>Vi kører begge Win XP og jeg har et Family logon hos Stofa

Tja, jeg vil regne med at du har et alm. NIC i din computer, som er
tilsluttet til stofanet?

Der skal så laves en broforbindelse mellem det netkort og dit blåtand
kort... Så skal du sige i Xp at du vil dele internet forbindelsen...
Så skulle den
være der... Din computer skal så bare være tændt hele tiden, for at
din søn kan komme på nettet hele tiden... Her behøver du ikke have
noget family skod a

abonnement hos Stofa!!

Mvh. Bjarke Hansen