MS Windows
briani 27239
nu må jeg simpelthen vide det! :-)
Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-03-03 15:09

Når man henter post i Outlook Express kommer der en menu op med en
"speed -bar" til at afgøre om forløbet skete glat eller om der var fejl, og
hvilke fejl, der i så tilfælde var tale om.

Nederst i højre hjørne findes der en lille "tegnestif" som man kan klikke
på - hvorefter det ser ud som om den vil fastholde (pin'e) menuen op på
væggen. Jeg har forsøgt at aktivere den flere gange, men jeg har aldrig set
resultatet af den på nogen måde.

Hvad er det dog for en "tingest"?
--
ahw

Fra : Madsen

Dato : 30-03-03 16:18

Arne H.Wilstrup skrev:

> Hvad er det dog for en "tingest"?

Mon ikke de ved det i den gruppe som omhandler Outlook Express?
<http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.software.mail%2Bnews.outlook-express>

Madsen.

Fra : Henrik

Dato : 30-03-03 15:20

Madsen wrote:

> Mon ikke de ved det i den gruppe som omhandler Outlook Express?

<http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.software.mail%2Bnews.ou
tlook-express>

Sommertid, siger det dig noget

Fra : Henrik

Dato : 30-03-03 15:25

Henrik wrote:

<http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.internet.software.mail%2Bnews.ou
> tlook-express>
>
> Sommertid, siger det dig noget

Det virker som, at du har stillet uret en time frem uden at opdage, at
Windows automatisk har gjort det for dig.

Fra : Madsen

Dato : 30-03-03 15:55

Henrik skrev:

> Det virker som, at du har stillet uret en time frem uden at
> opdage, at Windows automatisk har gjort det for dig.

Det sker hver gang vi skifter til det rådne sommertid og tilbage
igen hvis jeg ikke lige er opmærksom og det var jeg ikke denne gang
så tak for vinket. :)

Problemet er at jeg har to styresystemer installeret. Win2000 og WinXP.
Win2000 kørte i nat og stillede selv om til sommertid, men da jeg
bootede til WinXP her i dag har den også stillet uret en time frem.

Madsen.

Fra : Henrik

Dato : 30-03-03 16:23

Madsen wrote:

> [...]
> WinXP. Win2000 kørte i nat og stillede selv om til sommertid, men da
> jeg bootede til WinXP her i dag har den også stillet uret en time

Tænk, hvis du havde haft 6-7 styresystemer, så var du godt nok kommet
tidligt i seng i aften

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-04-03 15:16

In dk.edb.system.ms-windows, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> says...
> Win2000 kørte i nat og stillede selv om til sommertid, men da jeg
> bootede til WinXP her i dag har den også stillet uret en time frem.

Kør ntp på dem begge. Problem solved.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Madsen

Dato : 30-03-03 16:41

Henrik skrev:

> Tænk, hvis du havde haft 6-7 styresystemer, så var du godt nok kommet
> tidligt i seng i aften

Tja. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 03-04-03 15:21

Jesper G. Poulsen skrev:

> Kør ntp på dem begge. Problem solved.

Hvordan får du Win2000 til automatisk at opdatere via NTP uden brug
af tredjepartsprogrammer?

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-04-03 18:33

In dk.edb.system.ms-windows, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> says...
> Hvordan får du Win2000 til automatisk at opdatere via NTP uden brug
> af tredjepartsprogrammer?

Jeg benytter mig af en 3.-parts util der kører som en service.

Fra : Madsen

Dato : 03-04-03 16:46

Madsen skrev:

> Hvordan får du Win2000 til automatisk at opdatere via NTP uden brug
> af tredjepartsprogrammer?

Nå, bare glem det. Kom i tanke om at der findes et lille program til
Hamster (min lokale newsserver) som kan stille klokken for en.
Nu mangler jeg så bare at finde nogle gode og pålidelige NTP-servere
som ved at der er sommertid pt. TDC's kan jeg ikke få kontakt til.

Madsen.

Fra : Henrik

Dato : 30-03-03 15:18

"Arne H.Wilstrup" <karl@meget.smart.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> på - hvorefter det ser ud som om den vil fastholde (pin'e) menuen op

> væggen. Jeg har forsøgt at aktivere den flere gange, men jeg har

Godt spørgsmål, men nok mere relevant i
dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 30-03-03 18:16

"Henrik" <noemail@noemail.com> skrev i en meddelelse

> Godt spørgsmål, men nok mere relevant i
> dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

Takker så overmåde hjerteligt, go'e herre - jeg farer flux derhen!

--
ahw