USB 1 eller USB 2 harddisk
Fra : Hanne & Mikael

Dato : 30-03-03 14:23

Kære gruppe!
Jeg har kun den oprindelige USB 1-tilslutning på min computer men vil gerne
købe en ekstern harddisk. Kan jeg uden videre købe en USB 2-harddisk og
bruge den sammen med det gamle system eller vil det give problemer? Jeg er
klar over, at hastigheden naturligvis ikke vil blive den samme som USB 2 til
USB 2, men vil det fungere? Problemet er, at der ikke er ret mange USB
1-harddiske på markedet jfr. edbpriser.dk.

Med venlig hilsen
Mikael A. Laursen

Fra : Aksel Spandet

Dato : 30-03-03 14:35

Jeg har det der hedder usb 1.1 på min maskine.... og det fungere fint med
maxtors usb 2 harddisk....

Mvh Aksel

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 30-03-03 15:02

Hanne & Mikael wrote:
> [...]
> USB 2, men vil det fungere? Problemet er, at der ikke er ret mange USB
> 1-harddiske på markedet jfr. edbpriser.dk.

Ja usb2 er bagudkonpatibelt. På edbpriser starter prisen for et usb2
kort ved kr. 170,- Det ville næsten være dumt at undvære.

/Esben

Fra : Aksel Spandet

Dato : 30-03-03 15:18

> Ja usb2 er bagudkonpatibelt. På edbpriser starter prisen for et usb2
> kort ved kr. 170,- Det ville næsten være dumt at undvære.

Enig.... det går ret langsomt med usb 1.1 hvis du skal overføre større
filer!