Emails fjernet fra profilerne på NG'ens hj~
Fra : Jette

Dato : 29-03-03 17:42

Hej alle

For at undgå I bliver spammet, har jeg fjernet Jeres email adresser fra
profilerne. I stedet har jeg indsat en lille ny funktion, hvor brugeren kan
sende email vha. en formular.

Først når brugeren har udfyldt formularen og trykker "send" hentes jeres
adresse fra databasen og e-mailen sendes. Jeres email adresse vises således
aldrig i brugerens browser, hverken direkte eller i kildekoden, da det hele
foregår på serveren.

Det betyder også at eventuelle "adresse-robotter" der måtte komme forbi
hjemmesiden, heller ikke kan se eller snuppe adresserne

Jeg vil med tiden på samme vis, fjerne email adresser fra artikler,
historier mv.

Mvh. Jette alias "webmoster"

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 29-03-03 18:02

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> writes:

> [...]
> profilerne. I stedet har jeg indsat en lille ny funktion, hvor brugeren kan

Tak skal du da have..
Selvom de allerede har fundet mig, sikkert gennem whois eller et andet
sted jeg er registreret..

Men løsningen er nær...
Til windowsbrugere kan http://www.spampal.org/ anbefales ret let at
sætte op selvom det er engelsktalende og gratis selvom han gerne ser
bidrag Jeg har selv brugt det og var/er helt og ganske tilfreds
fangede faktisk 98% af den spam som jeg får...

For de tålmodige.. for jeg skal alligevel lave den, vil der en gang i
næste måned komme en kort vejledning på dansk til OE på min hjemmeside

Os andre dvs linux & mac med det nye unix-OS kan bruge
http://spamassassin.org også gratis, men en anelse bøvlet at sætte op,
og det virker bestemt også godt..

> Jeg vil med tiden på samme vis, fjerne email adresser fra artikler,
> historier mv.

Udemærket træk

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Ola G.

Dato : 29-03-03 18:58

Henrik Pedersen wrote:
> [...]
> bidrag Jeg har selv brugt det og var/er helt og ganske tilfreds
> fangede faktisk 98% af den spam som jeg får...

Jeg kan også anbefale http://www.mailwasher.net/. Har brukt den i flere
måneder og er meget fornøyd.

Ola :)

Fra : Kate

Dato : 29-03-03 18:19

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> wrote in

> For at undgå I bliver spammet, har jeg fjernet Jeres email adresser

Det lyder godt, tror nu ikke jeg havde min, det har i hvert fald glemt
hvis jeg havde.
Du får da også nogle gode idéer hele tiden

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Trine Piltoft

Dato : 30-03-03 13:47

> For at undgå I bliver spammet, har jeg fjernet Jeres email adresser fra
> profilerne. I stedet har jeg indsat en lille ny funktion, hvor brugeren
kan
> sende email vha. en formular.

Jeg får enormt meget spam i øjeblikket. 2-3-4 virusser pr. dag er ikke
unormalt, og det er ved at være træls
Jeg ved godt at det er lidt OT, men er der ikke noget med, at man kan skrive
sin e-mail adresse på sin hjemmeside i en bestemt kode, så den ikke fanges
af diverse spammere, og hvis det er rigtig, er der så nogen her, der ved
hvad det er man skal skrive? (er ved at lave nyt hjemmesidedesign, og så
kunne man jo passende få ændret det hvis det kan lade sig gøre)

Mvh. Trine

Fra : Jette

Dato : 30-03-03 20:14

"Trine Piltoft" skrev:
> [...]
> af diverse spammere, og hvis det er rigtig, er der så nogen her, der ved

Du kan jo gøre som du gør her i gruppen, dvs. angive din mail med ekstra
bogstaver som brugeren skal fjerne.

Alternativt kan du udskifte snabela, punktum osv. til deres respektive html-
eller nummerkoder.

Eksempel:
minmail@host.dk

Med nummerkoder bliver det til...
minmail&#64;host&#46;dk

Robotterne kan ikke læse det, men din browser viser det korrekt, da den
oversætter nummertegnene, og brugeren derfor ikke ser de lidt kryptiske
tegn.

Jeg er dog overbevist om at metoden med at indsætte ekstra bogstaver er den
mest effektive. Robotterne der indsamler adresser fra hjemmesider bliver
mere og mere avanceret og kan sikkert godt gennemskue når man oversætter til
nummerkoder.

Derfor ville jeg nok vælge at kombinere de to metoder:
minmailSLET&#64;DETTEhost&#46;dk

Husk at bruge danske ord, da robotterne godt kan finde ud af at fjerne
NOSPAM og andre almindeligheder. Her skal vi benytte os af, at vores
modersmål kun kendes af en lillebitte promille af jordens befolkning ... det
kan vi bruge til at snyde robotterne med

Mvh. Jette

Fra : Trine Piltoft

Dato : 30-03-03 22:29

Hej Jette!

> Du kan jo gøre som du gør her i gruppen, dvs. angive din mail med ekstra
> bogstaver som brugeren skal fjerne.

Nej - det synes jeg er en dårlig idé til et adresselink på en hjemmeside.
Der er alt for mange mennesker, som ikke er klar over at de skal fjerne de
ekstra bogstaver, og jeg vil da være ked af at folk ikke finder min
hjemmeside brugervenlig fordi de får deres mails retur.

> Alternativt kan du udskifte snabela, punktum osv. til deres respektive
> [...]

DET lyder tilgengæld som en rigtig god idé - det vil jeg gøre ) Tak for
tippet......så må vi se hvor længe det holder spammerne væk.

Mvh Trine

Fra : Birgitte

Dato : 30-03-03 14:10

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hjemmesiden, heller ikke kan se eller snuppe adresserne
> Jeg vil med tiden på samme vis, fjerne email adresser fra artikler,

Hvorfor kan jeg ikke lægge nye billeder ind mere?
Jeg ville have updateret med nye billeder igår men desværre
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Jette

Dato : 30-03-03 20:19

"Birgitte" skrev:
> Hvorfor kan jeg ikke lægge nye billeder ind mere?
> Jeg ville have updateret med nye billeder igår men desværre
> Birgitte

Jeg har lige prøvet, og har ingen problemer... hvad er det helt nøjagtig der
går galt? Får du nogen fejlmeddelser, eller kan billederne bare ikke ses når
de er uploadet... Prøv evt. at sende mig det billede du forsøger at uploade.

Mvh. Jette