Hunden spiser jord
Fra : Jakob Griffel

Dato : 29-03-03 18:10

Hej allesammen!

Min hund er begyndt at rode i græsplænen og øjensynligt spise lidt jord af
og til.
Hvorfor gør den det?! Er det fordi den mangler noget i sin føde....?

Nogen der har erfaring med det?

På forhånd tak for hjælpen!

Hilsen Jakob

Fra : Ladycatwoman

Dato : 29-03-03 18:33

"Jakob Griffel" <griffel@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og til.
> Hvorfor gør den det?! Er det fordi den mangler noget i sin føde....?

Hej Jakob.

For at hjælpe dig, er vi nok nødt til at høre, hvor gammel din hund er.
Hvalpe har de mest mærkelige tendenser. De spiser gerne deres egen og andres
afføring, så jord ville ikke komme bag på mig.

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : /Ole

Dato : 29-03-03 19:53

Så vidt, jeg har hørt, spiser nogle hunde jord, for at rense mave og tarme.
Det ligger tilbage fra før vi mennesker fandt ud af, at de jo egentlig er
ret søde

/Ole og Dino

Fra : Ladycatwoman

Dato : 29-03-03 20:34

"/Ole" <ole_ryo@mail1.FJERNDETTEstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tarme.
> Det ligger tilbage fra før vi mennesker fandt ud af, at de jo egentlig er

Ja ikke for at drage katte ind i diskussionen, men de spiser jo græs af
samme årsag, og det gør hunde vidst også en gang imellem?

Med venlig hilsen Cujos mor.

Fra : Pia J

Dato : 29-03-03 20:20

Min hund er vild med græsrødder - kan det være det?

:Pia

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-03-03 17:41

> Min hund er vild med græsrødder - kan det være det?
>
> :Pia

Det er da fordi den er medlem i græsrodsbevægelsen

Hilsen Benny

Fra : Estrid Heldager

Dato : 30-03-03 17:47

Vi har engang fået forklaret at det er fordi hundene finder nogle mineraler,
de mener de har brug for, i jorden lige omkring græsrødderne.
mvh Estrid

Fra : Jakob Griffel

Dato : 30-03-03 21:54

> Vi har engang fået forklaret at det er fordi hundene finder nogle
mineraler,
> de mener de har brug for, i jorden lige omkring græsrødderne.

- Det er nok dem den er ude efter. Er det fordi den ikke får det rigtige at
spise? Den er en ca. 7 år gammel blanding af en schæfer og en labrador (en
schæfrador... , og har ikke gjort det før (jeg har ihvertfald ikke set
det...).

Hilsen Jakob

Fra : Ann K.

Dato : 30-03-03 22:18

Hejsa.

>Er det fordi den ikke får det rigtige at spise?

Tja... så har jeg da fejlfodret mit gamle lab-x i snart 10 år
Hun lærte det som hvalp af en gammel hund... og har givet
"græsrodsspisningen" videre til vores 2½ år gamle sheltie...
Bortset fra at de bliver godt mudrede om snuden, kan jeg ikke se noget
galt i det ... nå, jo - græsset er lidt længere tid om at komme frem,
hvor jeg har haft hundene på græs *sss*

Mvh Ann

Fra : Pia J

Dato : 31-03-03 08:01

"Ann K." <tsarsFJERN@DETTEos.dk> wrote in message

> galt i det ... nå, jo - græsset er lidt længere tid om at komme frem,
> hvor jeg har haft hundene på græs *sss*

Der er vist nok noget om, at det er der de små "babysnegle" sidder. Bor man
derfor i et område der er ramt af hjerteorm kan det derfor blive et dyrt
kosttilskud.

:Pia

Fra : Pia J

Dato : 30-03-03 19:12

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in message news:3e871e4a$0$52119

> Det er da fordi den er medlem i græsrodsbevægelsen

Det kan du sagtens bilde mig ind... "befri alle tennisbolde og gi dem til
mig"-partiet

:Pia

Fra : x Vuf x

Dato : 29-03-03 20:38

Sat, 29 Mar 2003 18:09:43 +0100, Jakob Griffel wrote:

>Min hund er begyndt at rode i græsplænen og øjensynligt
>spise lidt jord af og til. Hvorfor gør den det?! Er det
> [...]

Min erfaring er, at det er græsrødder, de spiser.
Et par af mine er helt vilde med græs, der er "brændt sammen",
så at sige er blevet til ensilage! ...Adddrrr

--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ sonpet@***pc.dk

-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-| NO WAR |-|-